Viskas prasideda nuo beprotiškos idėjos

2018 m. sausio 31 d. - Olia Grinko

Prieš savaitę Vilnius šventė gimtadienį. Tuo pat metu dienos šviesą išvydo reklamos mokyklos „The Atomic Garden” studentų Jurgio Ramanausko ir Skaistės Kaurynaitės darbas „Vilnius, the G-spot of Europe”, kuris buvo sukurtas dar prieš dvejus metus. Ši reklama žaibišku greičiu išplito socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidoje. Studentų projektas sužavėjo net Vilniaus miesto verslo plėtros ir turizmo agentūrą „Go Vilnius”. Ateityje planuojama šią idėją toliau vystyti užsienio rinkoms.

Mane visuomet priverčia nusišypsoti dizaino srityje įgyvendinamos drąsios idėjos. Visiems, žinoma, neįtiksi, todėl nenuostabu, kad tarp konservatyvių lietuvių buvo galima išgirsti ar perskaityti daugybę neigiamų atsiliepimų. Plakatas, neva, nenurodo, kur visgi yra Vilnius, o tokia reklama labiau tinkama Amsterdamui negu Lietuvos sostinei.

Vis dėlto, esu įsitikinusi, kad ši reklama yra visiškai puikus „sex sells” taktikos išpildymas. Žmones neišvengiamai veikia seksualumo, nuogumo ir erotikos motyvai. Jų efektyvumas labiausiai pastebimas Europos šalių kultūroje. Per daugelį šimtmečių formuota kultūra nuogo kūno kultą ir intymius santykius pavertė paslaptingu reiškiniu, kartais – net tabu. Dabar taisyklė liko ta pati – kas draudžiama, tas labiausiai ir traukia akį.

Atsižvelgiant į išvardintus aspektus, plakatas išlieka skoningas ir nėra vulgarus. Idėja išreikšta vos keliais raktiniais elementais – surauktais antakiais bei sujaukta paklode „ties Vilniumi”. Pagrindinę reklamos „Vilnius, the g-spot of Europe” lydi šmaikštus paaiškinimas  „Nobody knows where it is but when you find it it’s amazing“ (liet. Niekas nežino, kur jis yra, bet kai jį randi, tai yra nuostabu). Beje, žinutė idealiai sujungia tiek vizualų sprendimą, tiek pačią problematiką. Ko gero, dažnas lietuvis buvo sutikęs bent vieną užsienietį, kuris nežino, kur randasi Lietuva.

Orientuotas į užsienio rinkas, plakatas, ateityje vystomas į kampaniją, turi didelę galimybę pritraukti į Lietuvą daugiau turistų, ypač – jaunimo. Taigi, studentai, nelaikykite visų savo beprotiškų idėjų dulkėtuose stalčiuose! Vieną dieną jums gali pasitaikyti puiki proga jas išnaudoti ir įpūsti naujų vėjų į Lietuvos reklamos rinką.