#bigIšmintis

Trys taisyklės sėkmingam kliento ir agentūros darbui

Laura Gataveckaitė prieš 4 mėn.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Santykiai tarp kliento ir agentūros ne visuomet būna sklandūs: kasdienėje darbų rutinoje kyla įvairių nesusipratimų ar net konfliktų. Tačiau sėkmingus projektus daugeliu atvejų lemia sėkminga partnerystė – tad į kuriamą santykį nereikėtų žiūrėti pro pirštus.

Įžvalgomis, kaip pasiekti sklandų bendradarbiavimą, dalinasi skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ projektų direktorė Laura Gataveckaitė.

1. Įsivardinkite siekiamus tikslus

Komandai pradėjus dirbti kartu, agentūra pirmiausia turėtų pažinti prekės ženklą: suprasti, kokių tikslų jis siekia ir kokie yra jo lūkesčiai komunikacijai. Agentūra, kuri investuoja laiką tam, kad visiškai pažintų savo klientą, turi potencialą tapti ne tik jo pagalbininku, bet ir partneriu – tai pirmas žingsnis pasitikėjimui ir sklandžiam bendradarbiavimui užtikrinti.

Svarbu sutarti, kokius lūkesčius klientas turi agentūrai, ko iš jos tikisi – tik tuomet galima kelti konkrečius tikslus, kurie tenkintų abi puses. Be to, toks tikslų įvardinimas padės turėti aiškią strategiją ir su ja tikslingai judėti į priekį.

Taip pat reikėtų nebijoti klausti – nors daugelis mūsų jaučiamės blogai užduodami sudėtingus ar nepatogius klausimus, tai yra labai svarbu – ypač santykių pradžioje. Kuo daugiau atsakymų ir informacijos gaus partneriai, tuo sėkmingesnė bus komunikacijos kampanija. Todėl klientas turėtų nebijoti papasakoti ne tik apie trumpalaikius, bet ir apie ilgalaikius verslo, rinkodaros ir komunikacijos tikslus, suteikti reikalingą informaciją apie įmonę. Geresnis kliento ir jo patiriamų iššūkių supratimas padės rasti naujų būdų, kaip kurti vertę.

2. Nuoširdžiai bendraukite vienas su kitu

Kitas labai svarbus dalykas – vadinama „chemija“ tarp partnerių. Kai kalbame viena kalba, suprantame ką ir kodėl vienas kitam norime pasakyti, kyla pasitikėjimas vienas kitu. Jis yra būtinas sklandžiam darbui.

Santykiai tarp kliento ir agentūros visada turėtų remtis abipuse partneryste: juk abi pusės dirba siekdamos vieno tikslo – užtikrinti gerą rezultatą, kuris neštų naudą prekės ženklui. Todėl agentūra turi žinoti ką ir kodėl veikia prekės ženklas, nes tik turėdama visą informaciją galės klientui pasiūlyti geriausias idėjas ir sprendimus.

Žinoma, tam, kad kartu dirbanti komanda galėtų didžiuotis padarytais darbais, reikia nebijoti vieni kitiems išsakyti kritikos ar nuogąstavimų. Abi šalys turi būti prieinamos viena kitai: siūlyti grįžtamąjį ryšį, diskutuoti viso projekto metu, o svarbiausia – nebijoti kvestionuoti tam tikrų sprendimų.

Pernelyg dažnai klientai slepia ankstyvuosius nepasitenkinimo signalus, kurie bėgant laikui stiprėja. Jei agentūra nepasiekė laukiamų rezultatų – praneškite apie tai. Agentūra taip pat turėtų netylėti, jei mano, kad klientas yra neteisus, o jo siūlomi sprendimai – neatneš siekiamos vertės. Sveikų verslo partnerių santykių pagrindas – abipusė pagarba ir tikėjimas, jog abi pusės siekia paties geriausio rezultato.

Galų gale, partneriai neturėtų pamiršti kartu pasidžiaugti, kai padaryti darbai viršija lauktus lūkesčius. Dažnai gerai atliktos užduotys būna pamirštamos, nes abejoms pusėms atrodo, kad visuomet taip ir turi būti. Tačiau reiktų pasinaudoti galimybe pasimokyti iš pasisekusių darbų, įsivertinti, kokių žingsnių reikėtų imtis norint ir toliau kartu judėti ta pačia kryptimi. 

3. Pasiskirstykite atsakomybėmis

Norint užtikrinti gerus santykius, svarbu pasiskirstyti atsakomybėmis. Kliento atsakomybė – visuomet informuoti agentūrą apie prekės ženklo tikslus ir siekius. Pateikti visą informaciją apie produktą bei kartu su partneriais suformuluoti strategijos gaires, padėsiančias pasiekti numatytus rezultatus. Negalima palikti agentūros nuošalyje arba informuoti tik tada, kai jau būna vėlu.

Taip pat svarbu suteikti atgalinį ryšį – pasikalbėti apie tai, kaip buvo atlikti darbai. Klientas turėtų būti atviras, tačiau specifiškas – tiksliai įvardinti nepatikusius aspektus ir išsakyti, kurios idėjos jam labiausiai patiko, pagrindžiant, kodėl taip yra.

Pagrindinė agentūros atsakomybė – pasiūlyti geriausią sprendimą, nešantį vertę klientui ir padaryti jo gyvenimą paprastesniu. Kad tą pasiektų, agentūra turi žinoti kliento problemas ir aktualijas, bei reaguoti į jas laiku.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika