#bigIšmintis

Socialinių tinklų bendruomenės – naujas reklamos kanalas verslui?

Laura Gataveckaitė prieš 2 sav.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Jose laisvai samdomi darbuotojai kerta rankomis su užsakovais, namų šeimininkės dalijasi savo virtuvės šedevrais, o automobilininkai aistringai diskutuoja dėl geriausios markės. Prekės ženklams Facebook grupės gali atrodyti kaip atskiras pasaulis, į kurį geriau nekišti nosies – verčiau plėtoti pagrindinį puslapį ir ten kurti prekės ženklo tapatybę. Tačiau ar išties šios bendruomenės, kalbant apie autentiško turinio sugrįžimą, negali atverti naujų perspektyvų verslui?

Feisbukui tenka konkuruoti su kitais socialiniais tinklais – Instagram, Snapchat ar TikTok. Be to, kertiniu aspektu tampa turinio „autentiškumas“, kurio, kaip žinia, už jokius pinigus neįsigysi.

Reaguodamas į šias tendencijas, Markas Zuckerbergas 2019 m. „F8“ renginyje prisiminė pastaraisiais metais primirštas Facebook grupes. Dažnai naršantys šiame socialiniame tinkle tikriausiai jau spėjo pastebėti, kad pastaruoju metu šalia draugų įrašų vis daugėja ir turinio iš įvairiausių bendruomenių, kurioms priklausote.

Tai – ne atsitiktinumas: per 400 mln. socialinio tinklo narių priklauso grupėms, kuriose bendravimas yra organiškas ir nesumeluotas. Panašu, kad ateities vizijose būtent grupės ir matomos kaip Facebook atsinaujinimo šaltinis.

Naujas prekės ženklo vaidmuo: kaip tapti patarėju?

Facebook grupės – tai nedidelės bendruomenės, kur kas dinamiškesnės už puslapius ir vienijančios žmones kokiu nors klausimu. Jų būna įvairių – buriančių universiteto studentus ir namų šeimininkes, gyvenamojo rajono kaimynus ar freelancerius.

Didžiausias šių bendruomenių pliusas – čia susirenkantys žmonės, kurie ne pasyviai reaguoja į turinį, o jį kuria patys ir diskutuoja įvairiais klausimais. Be to, socialiniam tinklui nereikia pajudinti nė piršto, kad grupės gyvuotų – pagrindinė varomoji jėga čia yra aktyvūs diskusijų dalyviai.

Žvelgiant iš verslo perspektyvos, skatindamas dalyvauti grupėse ir ten diskutuoti, Facebook sudaro galimybes prekės ženklams lengviau užmegzti tiesioginį ryšį su savo auditorija.

Jau dabar prekės ženklų puslapiai gali į sukurtas grupes kviesti ištikimiausius gerbėjus. Kad paskatintumėte susidomėjimą, ekspertai pataria sugalvoti originalesnį grupės pavadinimą ir aklai nekopijuoti puslapio. Kadangi grupės skirtos diskusijoms, bendravimui ir atsakymų ar pagalbos paieškoms, verslo kuriamos grupės turėtų būti abstraktesnės ir skirtos bendresniems verslo šakos, produkto ar paslaugos klausimams.

Pavyzdžiui, čiužinių gamintojas galėtų administruoti kokybiškam miegui skirtą grupę, o knygų leidėjas burti skaitytojų klubą. Pirmuoju atveju, gamintojas galės patarti iškilus klausimams apie tinkamo čiužinio pasirinkimą, o leidėjas pajus, kokių knygų paklausa didžiausia, ir pagal tai galės planuoti leidybą. Be to, grupės lengviau pritraukia įtarius vartotojus, skeptiškus reklamoms.

Laukia naujos funkcijos

Prekės ženklo administruojamos grupės jau rodomos prie bendros jo puslapio informacijos, tad sekėjams jas rasti nesunku. Be to, Facebook pasiūlė ir įvairių įrankių įsitraukimui grupėse padidinti. Šiandien grupės administratorius gali apdovanoti aktyviausius narius badges – tam tikrais ženkleliais. Jų gali būti įvairių – nuo administratoriaus teisių iki narystės metinių žymės ar grupės bendraįkūrėjo ženklelio.

Facebook ženkleliais neapsiribos ir parengė mums daugiau staigmenų. Jau netrukus galėsime formatuoti grupės įrašus, pasirinkti antraštę ir stilių bei sekti narių įsitraukimo, matomumo, pasiekiamumo statistiką. Taip pat administratoriams bus suteikta daugiau galimybių moderuoti turinį – laikinai nutildyti ar pašalinti iš grupės taisyklių nesilaikančius narius.

… gerai pamiršta sena?

Ar Facebook sprendimas atsigręžti į mikrobendruomenes pasiteisins, parodys laikas. Tačiau ar netinka šiai situacijai legendinė reklamos kūrėjų frazė „nauja – tai gerai pamiršta sena“? Ar naujasis grupių formatas neprimena daugiau nei prieš dešimtmetį aukso amžių išgyvenusių interneto forumų, kuriuose ne vienas pradėjome pažintį su interneto platybėmis?

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika