#bigIšmintis

Prieš šturmuojant užsienio rinką – soc. tinklų žvalgyba

Laura Gataveckaitė prieš 1 m.

Garsus kanadiečių filosofas Marshallas MacLuhanas yra sakęs, kad šiandienos pasaulis yra globalus kaimas, tačiau kur kas tinkamesnė metafora, atspindinti šiuolaikinio pasaulio pobūdį, yra valstybė – pasaulis yra globali valstybė. Nenuostabu, kad ir prekės ženklai neapsiriboja vienos valstybės sienomis, nes jų ribos – tiesiog išbluko. Todėl nagrinėjant tarptautinių prekės ženklų komunikaciją soc. tinkluose, prieš tai reikėtų atlikti namų darbus – žinoti, kokie yra jų vartotojų lūkesčiai, vertybės bei vartojimo įpročiai.

Skirtingi socialiniai tinklai suteikia galimybę siųsti skirtingas žinutes. Įmonės „LinkedIn“ profilis dažnai yra traktuojamas kaip oficialus darbuotojo gyvenimo aprašymas bei erdvė, kurioje darbdavys gali formuoti savo įvaizdį bei atskleisti įmonės vertybes, „Instagram“ – fotoalbumas, atspindintis kiekvieno žmogaus unikalų charakterį, o „Facebook“ – pagrindinis kanalas, kuriuo ne tik galima atskleisti savo asmenybę, bet ir parodyti įmonės veiklą bei pasiekti tikslinius vartotojus. Nenuostabu, kad prekių ženklams ruošiantis peržengti soc. tinklų geografines ribas, verta pasiruošti namuose – pasirinkti tinkamus kanalus įmonės vertybių komunikacijai, prekės ženklo įvaizdžio stiprinimui ir pardavimų skatinimui.

Soc. tinkluose ypač svarbu kalbėti tikslinei auditorijai, nes kitaip gali kilti atmetimo reakcija. Pastebima, kad prekės ženklui ėmus bendrauti su užsienio vartotojais – jis neišvengiamai tobulėja. Kartais jam tenka išmokti kalbėti ispaniškai, prancūziškai, graikiškai ar net egzotiškesnėmis kalbomis. Anglų kalbą moka kas penktas mūsų planetos gyventojas, bet jis vis tiek tikisi, kad į jį bus kreipiamasi jo gimtąja kalba, ypač soc. tinkluose, kur prekės ženklai su klientais bendrauja tiesiogiai.

Vykdant tarptautinę komunikaciją soc. tinkluose, antrasis svarbus dalykas yra šalių kultūriniai skirtumai bei skirtingi gyventojų pomėgiai. Tarptautinis prekės ženklas neturėtų ispanui patarinėti ką jam aplankyti Ispanijoje, o prancūzo mokyti apie šio krašto vynus. Norint vykdyti sėkmingą komunikaciją, soc. tinklų ekspertui teks geriau pažinti šalies kultūrą, vartojimo įpročius ir lūkesčius, kuriuos gyventojai kelia prekės ženklams bei jų komunikacijai.

Vykdant tarptautinių prekės ženklų soc. tinklų komunikaciją, kiekvienai šaliai derėtų sukurti atskirą paskyrą, o joje talpinti tai, kas svarbu būtent tos šalies gyventojams – jų nacionalinės šventės, kasdieniai įvykiai bei aktualijos. Jei turinys neatspindės šalies kasdienybės ar žmonių lūkesčių, didelių aplodismentų ir organiško įsitraukimo prekės ženklas, tikėtina, nesulauks.

Vis tik efektyviai komunikuoti įmanoma ir tada, kai prekės ženklą seka tik vienos šalies gyventojai. Juk ispanų šventės neaktualios prancūzams, o tiems, kurie mėgsta daug keliauti, geriau pasiūlyti naują lagaminą, o ne dulkių siurblį. Aktualus ir pritaikytas turinys pritraukia daugiau sekėjų, o šie yra geriausias tarptautinio prekės ženklo patikimumo rodiklis.

Beje, kaip skiriasi skirtingų šalių kultūros, gali padėti suprasti vokiečių, prancūzų ir britų keliavimo įpročiai. Tyrimų duomenimis, vyresni nei 55 metų amžiaus britai kelionėms išleidžia iki 700 eurų daugiau nei vokiečiai ar prancūzai. Kita vertus, jaunesni britai keliauja gerokai mažiau nei jų bendraamžiai kitose šalyse. Prancūzai ir britai dažniausiai bilietus perka tiesiai iš oro linijų, o vokiečiai pasitiki kelionių agentūromis. Taigi, kiekvienas rinkos sektorius turi savitą gyventojų elgesio modelį, todėl prieš šturmuojant kitas šalis būtina išsami žvalgyba. Pavyzdžių toli nereikia ieškoti ir pas mus. Lietuvos socialinių tinklų vartotojai gerokai drąsesni ir mėgsta garsiau reikšti savo nuomonę nei santūrūs latviai, kurie emocijas dažniau išreiškia spausdami reakcijų ikonėles.

Galiausiai, nieko nėra už dyką. Soc. tinklų reklamos kainos kiekvienoje šalyje skiriasi. Padidinti žinutės matomumą Baltijos šalyse brangiausiai atsieis Estijoje, o Vakaruose – Anglijoje ir Vokietijoje. Gerokai pigiau galima apsieiti Balkanuose ir Lietuvoje, tad sudarant reklamos biudžetą, eilučių sumas reikėtų formuoti pagal tai, kam ir kur bus kalbama.

Jau minėjau tai, kad būtų suformuota tinkama žinutė, reikia suprasti šalies kontekstą – jos kultūrą, vertybes, šventes ir aktualijas, todėl pabaigoje noriu pridurti dar vieną svarbų dalyką – solidaus ir patikimo įvaizdžio formavimas soc. tinkluose turi būti kiekvieno prekės ženklo siekiamybė. Sėkmė bus pasiekta tada, kai apie prekės ženklą pradės kalbėti vartotojai iš visų pasaulio kampelių.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika