#bigTrendai

Netikrų influencerių spąstuose

Agnė Žiūkaitė prieš 1 m.

Jei visko perpildytoje informacinėje erdvėje kartais būna sunku atsirinkti tikrą informaciją bei atskirti realybę nuo melo arba propagandos, ne ką lengviau tampa atpažinti ir socialiniuose tinkluose sekamus žmones. Dabar gana dažnai kyla klausimas – ar jie yra realūs ar tik pasipelnyti norintys išgalvoti veikėjai?

Pastaruoju metu prekės ženklai ypač daug dėmesio skiria komunikacijai socialiniame tinkle „Instagram“. Čia jie investuoja nemenkus resursus ieškodami savo produkcijai tinkamų ambasadorių. Praėjusiais metais influencerių rinkodara vien „Instagram“ kanale tapo 1 milijardo vertės industrija. To paslaptis slypi tame, kad didžioji dalis „Instagram“ žvaigždžių yra puiki alternatyva įprastoms reklamos formoms, kurios žmonių jau seniai nedomina, todėl rinkodaros specialistai į savo kuriamas strategijas vis dažniau įtraukia naują ir veiksmingą ginklą – kito žmogaus nuomonę.

Įvairūs statistikos duomenys skelbia, jog žmogiškuoju ryšiu pasitikima labiau nei tiesiogine reklama, o tai daro svarią įtaką ir produktų pardavimui. Turbūt kiekvienas iš mūsų galėtų patvirtinti, jog dažnai mieliau klausome savo pažįstamų žmonių rekomendacijų ar skaitome atsiliepimus internete nei rizikuojame niekieno dar neišbandyta preke.

Gražios ir kokybiškos nuotraukos, produktų rekomendacijos ir didelis aktyvumas socialiniuose tinkluose skatina žmones pasitikėti nuomonių formuotojais. Tačiau influencerių eroje vis dažniau pasitaiko naujo tipo žaidėjas – apsimetėlis nuomonės lyderis, kuris iš tiesų net nebūdamas realia asmenybe, manipuliuoja reklamos galimybėmis ir sugeneruotais sekėjų skaičiais bei tampa pavojingas prekės ženklams. Pasirodo, kad nėra taip sunku susikurti netikrą paskyrą ir tikslingai laikantis savojo komunikacijos plano, tapti žvaigžde socialiniame tinkle „Instagram“ bei sudaryti reklamos sutartis su prekių ženklais.

Tą geriausiai įrodo influencerių marketingo agentūros „MediaKix“ atliktas bandymas. Agentūros darbuotojai, norėdami sužinoti ar sunku apsimesti influenceriu ir pasirašyti reklamos sutartį, nusprendė atlikti eksperimentą ir sukurti dvi netikras „Instagram“ paskyras. Pirmoji buvo skirta parodyti mados modelio laisvalaikį, antroji – užfiksuoti kelionių ir nuotykių fotografo gyvenimo akimirkoms. Modelio laisvalaikio profiliui turinys buvo sugeneruotas specialios fotosesijos metu per vieną dieną, o antrajai paskyrai buvo nuspręsta investuoti mažiau ir tiesiog panaudoti įvairių kelionių nuotraukas iš nemokamų nuotraukų archyvų.

Šiek tiek investavus į netikro influencerio kūrimą, abu netikri profiliai itin greitai peržengė 10 tūks. sekėjų skaičių. Bandymą vainikavo keli konkrečių prekės ženklų reklamos pasiūlymai, skirti abiems netikriems influenceriams. „MediaKix“ vėliau atskleidė, kad toks jų eksperimentas išviso jiems kainavo 1 000 JAV dolerių, tad gauti pasiūlymai šią sumą tikrai būtų padegę ir leidę uždirbti.

Viešoje erdvėje galima rasti nemažai informacijos apie tai, kaip reikėtų identifikuoti netikrą influencerį, tačiau aš išvardinsiu kelis pagrindinius požymius:

  1. Patikrinkite ką seka influenceris. Jei tai nėra realūs žmonės arba sekamųjų skaičius yra labai mažas – vertėtų pasidomėti ar šis žmogus išties egzistuoja.
  2. Jei pastebėjote, kad jūsų nuotrauką pagal pasirinktas grotažymes buvo pamėgta ar pakomentuota naktį arba paryčiais – vėl patikrinkite ar tai tikrai influenceris, o ne
  3. Dar vienas netikro influencerio požymis – didelis įrašų įsitraukimas, bet žemas „Instagram story“ peržiūrų skaičius, taip pat – didelis įrašų pamėgimo skaičius, bet mažas komentarų skaičius. Tai irgi turėtų tapti įspėjimu pasitikrinti, ar nesate pakibę ant apsimetėlio nuomonės lyderio kabliuko.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika