#bigDizainas

Kuris šriftas efektyviausias?

Olia Grinko prieš 2 m.

Iš šono žiūrint, gali atrodyti, kad dizaino produktai – didelė smulkių, ir ne itin reikšmingų, detalių visuma. Juk apie kiekvieną šriftą, spalvą, hierarchiją ar ikonas yra parašyta ne viena knyga, nagrinėjanti, kaip ir kodėl žmogus suvokia tam tikrą vaizdą. Kartais kyla klausimas – argi svarbu, koks šriftas ir kur bus panaudotas? Atsakyti į tokį klausimą galima tik pavyzdžiais. Pasižiūrėkite žemiau – juk pirmasis ironiškas gražuolis kardinaliai skiriasi nuo solidaus ir santūraus antrojo šrifto.

Juokingas šriftas
Rimtas šriftas

Socialinių medijų srityje ypatingai svarbus kiekvienas dizaino elementas. Egzistuoja daugybė šrifto formatų ir teksto apribojimų, kurie sukurti siekiant sumažinti ir taip gausų internetinį šiukšlyną. Reklamuojant prekės ženklų įrašus socialiniame tinkle „Facebook“ galioja bene vienintelis logikos dėsnis – teksto kiekis. Geriausia, jei jį sudaro viena aiški frazė, pritraukianti dėmesį ir nusakantį pagrindinę mintį.

Ieškant tinkamo šrifto dizainui, svarbu neužmiršti emocinio lygmens, nes visuomet ateina sunkus pasirinkimas – kokį šriftą rinktis, jei jų yra visa galybė? Tuo pačiu šriftu negali reklamuoti ir maisto papildų ir brangios kosmetikos. Tokiais atvejais siūlau paklausti savęs: „Kokias emocijas ir asociacijas norite sukelti žiūrovui?“ Juk kiekvienas šriftas, kaip ir iliustracija ar kitas vizualinis sprendimas sukuria tam tikrą nuotaiką.

Šriftai būna kelių rūšių ir funkcijų. Serifiniai šriftai dažniausiai naudojami spaudoje, nes suteikia solidumo ir rimtumo įvaizdį. Beserifiniai šriftai – kone mėgstamiausi socialinėse medijose. Juose dažnai naudojamos paryškintos versijos, siekiant žinutę padaryti labiau atkreipiančią dėmesį. Dekoratyvūs šriftai būna naudojami rečiausiai, nes juos gana sunku pritaikyti dėl itin paprastos priežasties – prastesnio skaitomumo. Žiūrovas turi akimirksniu suprasti, kas parašyta, todėl kuo mažesnis raidžių atpažįstamumas, tuo žinutė mažiau sudomina.

Geras dizainas medijose dažniausiai yra tas, kurio žmogus nepuola analizuoti ar klausinėti, o gėrisi ir gilinasi į turinį. Kalbant apie tendencijas dizaine, pastaruoju metu vis dažniau pastebiu nostalgijos, naivumo ir žaismingumo apraiškas. Su jomis greta žingsniuoja rankos rašto imitacija ir geometrizuoti, užapvalinti šriftai.

Apibendrinat, noriu visiems palinkėti sėkmės rašyme, o dizaino darbuose stenkitės naudoti tuos šriftus, kurie turi lietuviškus ženklus.. Jie taip pat buvo sukurti remiantis daugybe taisyklių tam, kad būtų skaitomi ir malonūs akiai, todėl neverta išradinėti dviračio iš naujo.

Įvairūs šriftai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika