#bigTrendai

Kova su socialiniu spaudimu: ar likes tikrai tokie svarbūs?

Laura Gataveckaitė prieš 7 mėn.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Tavo draugo nuotrauką instagrame mėgsta „Austėja ir kiti“. Dar neseniai galėjai matyti konkretų jų skaičių, o šiandien tą gali padaryti nebent lenkdamas pirštus. Jau kelias savaites socialinis tinklas leidžia reakcijų skaičių matyti tik įrašo savininkams, kitiems palikdamas abstraktų „ir kiti“ – koks buvo šio pokyčio tikslas ir ar pavyko jį pasiekti?

Argumentų pašalinti likes skaičiaus rodymą po nuotraukomis instagramas turėjo ne vieną. Pagrindinis jų – nuotraukų skelbimas tik dėl širdelių skaičiaus užgožia dalinimąsi įspūdžiais, o tai ir yra pagrindinis šio socialinio tinklo tikslas. Toks sprendimas pirmiausia skirtas pakeisti jaunosios auditorijos požiūrį į socialinių tinklų vartojimą.

Kritikai netruko pabaksnoti, kad taip instagramas kenkia ne tik sau, bet ir patiems „pelningiausiems“ soc. tinklo vartotojams – influenceriams. Kita vertus, netruko pasklisti sąmokslo teorija, esą taip siekiama, kad vartotojai skelbtų daugiau įrašų. Juk kam baimintis dėl nepopuliaraus įrašo, jei apie tai žinai tik tu pats!

Duomenys rodo dvejopą tendenciją. Instagramą valdantis „Facebook“ teigia, kad dėl šio sprendimo mažiau kompleksuojama skelbiant potencialiai mažiau populiarų turinį. Taip pat sumažėja socialinio spaudimo faktorius. Kita vertus, kai kuriose šalyse atliktas funkcijos testavimas atskleidė, kad tai sumažina ir vartotojų norą turinį laikinti. Jeigu nematai, kad nuotrauka patinka 5 tūkst. žmonių, o tarp jų ir pusantro šimto tavo draugų, gali svarstyti, ar ji tikrai verta tavo reakcijos.

Influenceriams gali atnešti ir naudos

Ko gero, didžiausią galvosūkį šis „Facebook“ žingsnis sukėlė nuomonės formuotojams ir juos samdančioms komunikacijos agentūroms. Sekėjų skaičius ir likes – tai valiuta, virstanti influencerių uždarbio eilute. Nereikėtų tikėtis, kad tai pakeis jų ir agentūrų bendradarbiavimo principus. Tikėtina, kad abi pusės ieškos sprendimų, kaip sekti vartotojų įsitraukimą, ir tai bus grindžiama abipusiu pasitikėjimu: būtų negražu, jei influenceris klastotų ekrano nuotraukas, o agentūra pokyčius panaudotų derėdamasi dėl mažesnių kainų.

Nemanau, kad šis sprendimas sumažino garsenybių įtaką socialiniuose tinkluose. Paprastai nuomonės lyderiu tampama ne dėl armijos sekėjų ir gerbėjų. Tai nuoseklaus darbo, unikalios veiklos ir įdomios asmenybės rezultatas. Tad šis instagramo sprendimas gali suveikti kaip filtras, padedantis išgryninti auditoriją ir užmegzti su ja nuoširdų dialogą – be nuolatinio žvalgymosi į skaitinę jo išraišką.

Netrukus – ir feisbuke

Instagramas jau beveik mėnesį slepia nuotraukų likes. Kol kas negirdėti apie dramatiškai kritusią akcijų kainą ir užkaltus centrinės būstinės langus. Vadinasi, staigių pokyčių šis drąsus žingsnis nesukėlė.

Paskatintas eksperimento sėkmės, „Facebook“ neketina sustoti. Australijoje jau testuojama ir pagrindinė „Facebook“ svetainė, tačiau kol kas apsiribota tik instagramu. Tikėtina, kad ilgainiui pokyčių galime sulaukti ir čia. Jei ši praktika pasiteisins instagrame, tai – tik laiko klausimas.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika