#bigIšmintis

Koronos virusas: išgyvenimo planas verslui

Rūta Račaitė prieš 4 mėn.

Ironiška, kad užsidarę karantinuotis, daugelis mūsų, besikalbėdami su savo keturiomis sienomis, dar daugiau laiko praleidžia ten, kur pavojai gresia tik paspaudus mirksintį užrašą su menkai apsirengusia dama. Suprasdami, kad Korona virusas yra rimta ir pavojinga problema, visgi manome jog pulti į depresiją tikrai per anksti – verta išlaikyti šaltą protą ir sveiką humoro jausmą.

Užuot ilgėdamiesi savo įprastos rutinos, galime rasti dar nebandytų būdų įmonės komunikacijai tobulinti. Galvodami apie tai, dalinamės įžvalgomis ir raginame ieškoti galimybių šį laikotarpį išgyventi be nuostolių, nes dabar jūsų komunikacijai – aukso amžius.

1. Empatija išgelbės ne tik pasaulį, bet ir verslą

Išlaikydami sąmoningumą ir racionalumą galime kūrybiškai išspręsti bet kokią krizę. Kol medikai ir mokslininkai ieško vakcinos bei stengiasi užkirsti kelią tragedijoms, verslas turėtų pasistengti kiek įmanoma sėkmingiau atlikti savo pareigą – aprūpinti vartotoją, nepalikti savo kliento vieno ir užmiršto. Svarbu suprasti, kad izoliuoti žmonės nesiliauja norėti. Senos taisyklės galioti nenustojo – mes džiaugiamės akimis, ausimis, mes ilgimės galimybės rinktis ir veikti. Tad kodėl nepabandžius paieškoti galimybių savo klientui ne parduoti, o parodyti, kad net sunkiomis situacijomis jis jums rūpi? Kalbėkite apie tai ir sukurkite artimesnį ryšį.

2. Verslų bendradarbiavimas, dviguba komunikacija

Jei vis tik atsiribojimas nuo klientų yra neišvengiamas, gerosios patirties galima pasisemti iš Kinijos verslininkų, kurie itin kūrybiškai pažvelgė į susidariusią situaciją.

Nors Kinijos krizė tam tikru mastu paveikė visus sektorius, paslaugų ir prekių paklausa padidėjo daugelyje specifinių sričių. Tai apėmė B2C elektroninę komerciją (ypač modelius nuo durų iki durų), B2B elektroninę komerciją, nuotolinių susitikimų paslaugas, socialinę terpę, higienos produktus, sveikatos draudimą ir kitas produktų/paslaugų grupes. Kai kurie Kinijos rinkos žaidėjai greitai mobilizavosi, kad patenkintų šiuos poreikius.

Pavyzdžiui, socialinio vaizdo platforma „Kuaishou” (įvertinta 28 milijardų JAV dolerių) reklamavo švietimo paslaugas internete, siekdama kompensuoti mokyklų ir universitetų uždarymą. Bendrovė ir kitos vaizdo platformos iki šiol bendradarbiauja su Švietimo ministerija, norėdamos atidaryti nacionalinę internetinę debesų klasę, skirtą mokyti studentus. Vienas didelis restoranų tinklas taip pat rado būdų, kaip uždirbti nekviečiant klientų prisėsti prie jų stalo. Kadangi maisto gamyba namuose tapo neišvengiama, jie pradėjo planuoti patiekalų iš pusgaminių pasiūlymus su pristatymu į namus, nesutinkant kliento akis į akį.

Jei nuspręsite, kad šis verslo modelis tinka ir jums, nepamirškite, jog apie tai reikės kuo daugiau komunikuoti. Juk apie tai turės sužinoti dvigubai daugiau žmonių!

3. Išbandykite naujus metodus

Išsiskirkite savo gebėjimu komunikuoti sąmoningą pozityvumą ir analitišką gebėjimą žvelgti pirmyn, bet nepamirškite ir atjautos. Ar jums neįdomu kaip jūsų verslo partneriai, kolegos ir klientai atsikrato nuobodulio? Galbūt pats laikas pagalvoti apie konkursus kūrybiškiausiems namisėdoms arba pradėti kurti informatyvius ir įtraukiančius video – korona Youtube kanalo pačiupti tikrai negali.

Nustebsite supratę, kad internetu galima vesti ne tik individualias sporto treniruotes, iš anksto daryti skrydžių pardavimus (žinoma, su šiokiomis tokiomis išlygomis), teikti įvairaus pobūdžio konsultacijas video skambučiais, paskatinti prekybą internetu ir t.t.

4. Suklestėjusi elektroninė prekyba

Kai baigsis visi stalo žaidimai ir maistas šaldytuve, o į spintą belsis naujas pavasario sezonas, jūsų klientas ras būdų apsipirkti nesusitinkant su jumis akis į akį. Todėl pats laikas pagalvoti, ar jūsų tinklapis yra tinkamai optimizuotas ir ar tikrai esate pirmasis Google paieškoje? O jei iki šiol neturėjote elektroninės parduotuvės, patikėkite, dabar pats laikas, jog visos jūsų prekės atsidurtų ten.

5. Galvokime apie laiką po krizės

Anksčiau ar vėliau ligos protrūkis baigsis ir klientai norės grįžti į sporto klubą, vėl kreipsis į kelionių agentūrą, bus pasiilgę savo mylimo restorano valgių. Tai savaime suprantama, bet kažkodėl lengvai pamirštama. Daugelis verslų pamažu pasiduoda plintančiai panikai ir yra linkę užsisklęsti. Remiantis tarptautiniais verslo ir ekonomikos sklaidos duomenimis, matome, kad besirenkantys tokį scenarijų turi didesnę tikimybę patirti nuostolių ekonomikos kilimo laikotarpiu, o tokia situacija klostosi vien dėl sustojusios komunikacijos.

Šiuo laikotarpiu turime išmokti ne tik higienos principų, bet ir kūrybiškai išspręsti iškilusias problemas. Dabar pats laikas ieškoti galimybių ten, kur kažkas ėmė ir uždarė duris. Jei būsite įdomūs savo klientams dabar, tokiais išliksite ir visada.

Linkime būti sveikiems ir nepamiršti, kad profesionalai niekada nepasiduoda, nes išeitis visada yra.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika