#bigDizainas

Kokia suvestine džiaugiasi dizaineris?

Algimantas Bakšys prieš 3 m.

Daug žmonių vis dar klaidingai mano, kad grafikos dizaineris tiesiog „padaro objektą gražiu“. Iš tiesų dizainu yra sprendžiama konkreti problema. Tai kur kas aiškiau, kai kalbame apie materialius objektus. Dėvint pirštines nepavyksta atsiliepti išmaniuoju telefonu? Problemos sprendimas dizainu — prie galūnių prisiūti lietimui jautrią medžiagą. Taip pat elgiasi ir grafikos dizaineris, tik savoje terpėje. Turite daug sunkiai suprantamų skaičių ir faktų? Dizaineris sukurs infografiką. Todėl norint gauti išties veiksmingą sprendimą svarbu aiškiai suformuluoti problemą, arba kitaip — suvestinę (brief).

Suvestinė 1

Klientas

Dizaineris labai džiaugiasi žinodamas užduoties kontekstą. Todėl pirmiausia jį reikėtų supažindinti su pačia įmone. Jam svarbu žinoti, kokia veikla užsiima organizacija, kiek ji metų gyvena, kaip keitėsi, o svarbiausia — kur link juda. Net jei klientas rinkoje yra labai gerai žinomas, tokią informaciją vis tiek reikėtų pateikti. Būna vieni dizaineriai iš tikrųjų nieko apie tokią įmonę nežino. Tačiau organizacijos veiklos, strategijos ir istorijos pateikimas leis kūrėjui suvokti, kaip pats užsakovas ją mato. Kuo tikslesnė pradža, tuo tikslesnis ir rezultatas.

Suvestinė 2

Tikslai

Tikslas turi būti konkretus ir aiškus. Grafinio dizaino užduotis dažniausiai yra didesnio projekto dalis. Šis tikslas yra svarbus, bet jo nepakanka. Svarbu įvardinti, dėl kokios priežasties apskritai yra pradedamas dizaino projektas. Vieno bukleto tikslas gali būti padėti muziejaus lankytojams orientuotis. Kito bukleto tikslas – informuoti apie greta atsidariusią naują parduotuvę. Pirmu atveju reikės atsižvelgti į tai, jog daiktas bus nešiojamas rankoje arba dedamas į kišenę, vadinasi patogaus ir kompaktiško formato. Antru atveju svarbiau bus neįprasta, akį patraukianti forma greitam suvartojimui iki bukletui atsiduriant šiukšliadėžėje. Todėl kalbant apie dizaino projektą labai svarbu pagalvoti apie aiškų tikslą ir norimą perduoti žinutę. Ją derėtų argumentuoti, nes tai dizaineriui suteikia daugiau glaustos ir naudingos informacijos, atskleidžia kliento mąstymo kryptį. Svarbu nepamiršti paminėti ir esminius skirtumus nuo konkurentų. Nemeluokite sau ir jeigu jūsų produkto esminis skirtumas yra maža kaina — tai ir reikėtų akcentuoti.

Suvestinė 3

Auditorija

Klientas, norėdamas apibrėžti tikslinę auditoriją, bando ją apimti kuo plačiau. Jis mano, kad siauras taikymasis jam duos mažai rezultatų. Arba kitaip, kokią apibrėš, tokią ir turės. Kuriant efektyvų dizaino sprendimą yra ieškomas bendras ryšys tarp auditorijos dalyvių, tam tikra unikali įžvalga. Todėl kuo platesnė auditorija, tuo mažiau ir juos jungiančių savybių. Žinutė nuo to tik silpnėja. Mąstyti reikėtų kitaip: galvoti apie vieną žmogų, kuris bus idealiausias produkto vartotojas ir įsivaizduoti, kad tokių bus daugiau. Savybes išrašykite kuo tikslesnes ir įdomesnes, kad jums patiems nebūtų nuobodu skaityti. Pvz., automobiliu po darbo Antakalnio gatve važiuojantis II kurso studentas ir pan. Tai nereiškia, kad auditorija bus tik vienas kitas asmuo. Realybėje dizaino produktą matys ir vartos kur kas didesnė dalis žmonių. Idealaus atvejo greičiausiai neatitiks nė vienas, tačiau atsiras daug save prie jo gretinančių. Apibrėždami auditoriją papasakokite demografinius ir psichografinius rodiklius: gyvenamą vietovę, vartojamus produktus, pažiūras, amžių, gyvenimo būdą ir t.t. Jeigu turite ne vieną tikslinę auditoriją, derėtų išskirti svarbiausią ir mažiausiai svarbią.

Suvestinė 4

Medžiaga

Dizainas kuriamas pagal turinį, kuris būtent diktuoja formą. Ne medžiaga kuriama dizainui, o dizainas medžiagai. Todėl dizaineriui reikia ją visą turėti iš anksto. Nėra? Papasakokite, kokia bus. Vieno sakinio ilgio punktais išdėstytas tekstas? Excel skaičių lentelė? Nuotraukos iš prekybos centro atidarymo? Jeigu pirma bus kuriamas dizainas, o tik vėliau užpildomas turiniu, jį vis tiek teks adaptuoti pagal naują medžiagą, vadinasi procesas ilgiau užtruks ir… daugiau kainuos. Turite stiliaus vadovą (brandbook)? Duokite jį! Parodykite gerus pavyzdžius ir didžiuosius „griežtai ne“. Tam puikiai tinka Pinterest platforma.

Suvestinė 5

Apimtis

Dizaineris privalo iš anksto žinoti, kokia yra projekto vertė. Kiek lėšų yra skiriama projektui? Ar suma yra fiksuota ar lanksti? Jeigu biudžetas mažas, o terminas skubus, dizaineris pasirinks patikrintą, saugų variantą ir atvirkščiai — daug pinigų ir laiko, vadinasi daugiau eksperimentavimo ir netradicinių, unikalių sprendimų. Kiekvienas paslaugą užsakantis žmogus rezultato nori kuo skubiau. Tačiau galvodami apie tai, kiek laiko užtruks dizaineris, prisiminkite kaip jūsų darbą vertina apie jį nieko nenutuokiantys pažįstami. Jiems atrodo, kad pasiruošti kalbą renginio atidarymui jums užtrunka pusvalandį, o iš tikrųjų prie šios užduoties sėdite valandą. Taigi dizaineris greičiausiai užtruks dvigubai ilgiau negu manote.

Aiški ir apgalvota suvestinė yra puikus įrankis, leidžiantis sutaupyti laiko, lėšų bei gauti norimą rezultatą. Padarę viršuje išvardintus namų darbus, jūs ne tik padėsite savo dizaineriui, tačiau ir patys nustebsite, kad išnaudoję grafikos dizaino galimybes jūs pasiekėte verslo tikslus.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika