#bigTrendai

Kokią laidą vakare žiūrėsime „Instagram“?

Liveta Stonkutė prieš 3 mėn.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Sakoma, kad geriau kartą pamatyti nei dešimt kartų išgirsti, arba kitaip – geriau pamatyti vieną vaizdo įrašą nei dešimtis paveikslėlių. Ši taisyklė lyderiauja šiandienos socialiniuose tinkluose – nuotraukas čia vis dažniau nustelbia filmuotas turinys. „Facebook“, „Instagram“ ir kiti socialiniai tinklai, siūlydami ir gyvas transliacijas, ir naujus formatus, nuolat ieško būdų, kaip užkabinti internautų dėmesį.

Ką šiandien filmuosi?

Vaizdo įrašai šiandien sukasi daugybėje platformų. „Facebook“ juos kasdien peržiūri 500 mln. vartotojų, dar milijardas aktyviai naudojasi „YouTube“, o „Snapchat“ kasdien publikuojama po 10 milijardų trumpų vaizdo siužetų.

Naujų socialinių tinklų funkcijų atsiradimą lemia tendencijos. Prieš keletą metų statiškus įrašus socialiniuose tinkluose ėmė keisti po paros išnykstantys siužetai, kuriuos šiandien geriausiai žinome kaip „Instagram Stories“. Jie patenkino vartotojų norą socialiniuose tinkluose rasti ir dalintis nesurežisuotais, autentiškas akimirkas fiksuojančiais įrašais, kuriančiais tiesioginio ir nuoširdaus bendravimo atmosferą.

Vaizdo įrašų populiarumą lėmė dar keli svarbūs veiksniai. Kišenėje dažnas turi išmanųjį telefoną su geros kokybės vaizdo kamera, o mobiliųjų duomenų kaina net kitose Europos šalyse tampa vis prieinamesnė –nebeturime savęs riboti mažesniais baitais. Be to, daugiausia laiko internete naršoma naudojantis būtent išmaniaisiais telefonais.

„Instagram“ (r)evoliucija

Šis tinklas nuolat konkuruoja su tokiais gigantais kaip „Snapchat“ar „YouTube“. Šiemet jo vartotojų skaičius pasaulyje perkopė milijardą – taigi populiarumu „Instagram“ dabar nusileidžia tik „Facebook“ ir Lietuvoje mažai populiariam „Twitter“. Kasmet „Instagram“ tobulėja ir nustebina vartotojus naujomis funkcijomis. Šiemet jis pristatė nametags, kurie yra tarsi kiekvieno vartotojo „vizitinė kortelė“, taip pat suteikė galimybę į žinutes atsakyti garso įrašais.

Iki IGTV pasirodymo vaizdo įrašų skelbimo „Instagram“ galimybės buvo labai ribotos. Juos buvo galima įkelti kaip tradicinį įrašą arba pasidalinti stories formatu. Abiem atvejais įrašo trukmė ribota: stories siužetas trunka tik 15 sekundžių ir po paros išnyksta, o minutės trukmės tradicinis įrašas ilgainiui pradingsta sraute. Tiek laiko užtenka pasigirti, jog vakarieniausi Michelin restorane, arba aprodyti sekėjams viešbučio kambarį. O jei turi pasakyti daugiau ir minutės nebeužtenka?

Atliepiant šį vartotojų poreikį gimė IGTV. Tai naujas vaizdo įrašų formatas, leidžiantis dalytis iki valandos trukmės įrašais. Šie įrašai neišnyksta, tad internautas juos peržiūrėti gali ir vėliau.

Pažiūrėkime TV per IG

IGTV bandoma sukurti atsvarą „YouTube“, kuris šiandien pozicionuojamas kaip profesionalių kūrėjų tinklas, siūlantis aukštos kokybės produkciją – čia savo įrašus skelbia žiniasklaidos kanalai, muzikos grupės dalijasi profesionaliais vaizdo klipais, o kai kurios televizijos apskritai egzistuoja tik šiame socialiniame tinkle (pavyzdžiui, mums gerai žinoma „Laisvės TV“). IGTV siekia išsaugoti „Instagram“ būdingą autentiką, nors ir mažiau akcentuoja momentiškumą, kuris toks svarbus stories formatui. Dabar momentiškumą išreiškia tai, kad įjungus IGTV iškart rodomas koks nors siužetas – lyg paspaudus televizoriaus pultelį.

Daugelis internete publikuojamų vaizdo įrašų vis dar fiksuojami horizontaliu 16:9 formatu, kuris patogus žiūrint vaizdelius kompiuteryje ar pavertus telefono ekraną. Tačiau į mobiliuosius įrenginius nusitaikęs IGTV prisitaikė – čia rodomi tik vertikalūs vaizdo įrašai.

Lietuvoje IGTV galimybės kol kas išnaudojamos menkai,tačiau užsienio prekės ženklai jau atrado jį kaip dar vieną sklaidos kanalą. Štai, pavyzdžiui, žymieji „Louis Vuitton“ mados namai užfiksavo 12 minučių ištrauką iš 2019 m. pavasario / vasaros kolekcijos pristatymo ir juo pasidalino IGTV. Tai leido prekės ženklo gerbėjams visame pasaulyje dalyvauti renginyje, kuris kitu atveju daugumai liktų neprieinamas.

Kol kas naujasis „Instagram“ produktas prekės ženklams nesiūlo reklamos galimybių, tačiau prognozuočiau, kad jų netrukus atsiras. Nieko nelaukdami prekės ženklai jau šiandien gali IGTV išnaudoti savo komunikacijai – pavyzdžiui, palepinti žiūrovus kitur nepasiekiamu turiniu (kaip „Louis Vuitton“) ar supažindinti, kaip gaminama klientų mėgstama produkcija (šokoladinių skanėstų gamintojo „Reese’s“ ėjimas). Kitos kryptys – galite transformuoti (ar net„prikelti“) televizijos žanrus, IGTV kurti viktoriną ar kulinarijos šou, taip pat išbandyti „YouTube“ populiarius „How to?“ siužetus.

Galimybių horizontas platus. Svarbiausia nebijoti į jįžengti pirmiems. 

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika