#bigIšmintis

Kodėl prekės ženklų turinys Facebook’e tampa įkyrus?

Jarūnė Narkevičiūtė prieš 4 mėn.

Koks prekės ženklas kurtų turinį, kuris neįtraukia vartotojų? Greičiausiai nerastumėme nei vieno. Vis tik, praktika rodo, kad kartais įkyrėti galima visai netyčia. Vartotojų kokybinius įsitraukimo rodiklius užsitarnauti nėra paprasta, todėl kiekviena klaida turi savo kainą. Tad, kodėl prekės ženklai savo turiniu įkyri vartotojams?

Ir ten, ir ten, ir dar ten. Įmonės puslapis vadinasi „Varduva“. Visose žinutėse minimas įmonės pavadinimas: „Varduvos“ darbuotojai, „Varduvos“ įmonė, „Varduvoje“ vyksta… (5 ar net daugiau kartų kalbama apie „Varduvą“). Iliustracijose ir kitose vaizdinėse medžiagose trečdalį vietos užima „Varduvos“ logotipas. Tam, kad tave atpažintų kartotis reikia, tačiau koncentracija vienam įrašui dažniausiai būna per didelė. Kalbant paprastai – būkite kuklesni. Jeigu puslapis jau vadinasi „Varduva“ – visiems pakankamai aišku, apie ką bus kalbama įrašuose.

Per didelė meilė sau. Turinys pradedamas kurti nuo to, kas svarbiausia įmonei. Pvz., 10 įrašų apie tai, jog šis produktas lengvas, 10 – kad skanus. Tegul tie įrašai būna, bet prieiga prie jų gimimo turėtų keistis. Kodėl mano tikslinei auditorijai turėtų būti svarbu, kad turiu skanų ir dar kitokį produktą? Su kokiomis problemomis susiduria tikslinė auditorija naudodama šį produktą? Mąstant tik apie save gimsta ilgi tekstai, nes juk norima pasakyti labai daug. Jie neatliepia tikslinės auditorijos, tad duok Dieve, kad būtų bent juokingi.

Didžiulis noras. Jeigu labai lėtai slinktumėme žemyn savo „Facebook“ naujienų srautą, vienam įrašui tektų ne daugiau nei 5 sekundės dėmesio. Per jas neįmanoma atsakyti į prekės ženklo užduotą klausimą, pamėgti įrašo, nueiti į puslapį, nusipirkti produktą ir grįžti atgal su rekomendacija. Vienas Call to action vartotojas susidoroti sugebėtų, tačiau ne daugiau. Nuspręskite, kas svarbiausia – ar pamėgti, pakomentuoti, pasidalinti, užsiregistruoti, ar peržiūrėti video ar pan.

Meluoja ir neraudonuoja. Pasitaiko atvejų, kai su realybe prasilenkia gero aptarnavimo ar orientacijos į klientą vertybės. Kartais po įrašais prekės ženklas neatsako į komentarus, o ratings and reviews mirga nuo ne pačių geriausių įvertinimų, kurie taip pat dažnai lieka neatsakyti. Tuomet žiūrint į prekės ženklo įrašus apie gerąsias praktikas, kurios pasakoja apie kliento svarbą, mintyse žybsi didelė klaidos švieslentė 404.

Laiko trūkumas. Valgome ir vertiname akimis, tad pirma pagriebta Shutterstokinė iliustracija dažniausiai būna ir matyta, ir nuobodi ir užprogramuota taip, kad į ją niekas nekreipia dėmesio. Jeigu neturite galimybės fotografuoti ir kiekvienam įrašui sukurti autentišką turinį, tai bent jau susikaupkite ir nuoširdžiai paieškokite įdomios vizualinės medžiagos. Praverskite bent kelis puslapius, o galų gale – suredaguokite nuotrauką patys (kad ir su ta pačia Canva programa: https://www.canva.com/)

Aklas tikėjimas klasika.  Egzistuoja komunikacijos klasika, kuri visada veikia, pvz., įdomūs ir netikėti faktai ar patarimai, kuriuos galima pritaikyti kasdienybėje. Bet yra klasika, kuri nebetinka šiam amžiui. Elementarūs pavyzdžiai: „Aš žinojote, kad…“, šabloniškas darbdavio pozicionavimas – darbuotojo nuotrauka + primityvus sakinys apie tai, kokia profesionali ir patyrusi yra įmonė. Galvojimas yra sunkus darbas, bet temos, kurios nekalba tik patarimais ir įdomiais faktais įtraukia auditoriją. Tai kažkas unikalaus. Prie tokio įrašo verta sustoti 5 sekundėms.