#bigTrendai

Keturi socialinių tinklų trendai: daugiau dėmesio bendruomenėms ir turiniui

Laura Gataveckaitė prieš 2 sav.

Su socialinėmis medijomis dirbantys kolegos Lietuvoje praėjusią savaitę turėjo nemenką priežastį džiūgauti: susitikti ir aptarti socialinių medijų pasaulio aktualijų į Vilnių atvyko aukščiausio lygio ekspertai iš paties „Facebook“. Skubu pasidalinti „Facebook“ ir „Instagram“ naujienomis, išgirstomis iš pirmų lūpų.

Dėmesys – turiniui

Jokia paslaptis, kad turinys, kurį matome savo „Facebook“ naujienų sraute, priklauso nuo socialinio tinklo naudojamų algoritmų. Šių algoritmų tikslas visuomet buvo rodyti vartotojui aktualiausią turinį.

Tačiau realybė tokia, kad mūsų matomą turinį kontroliuojantys algoritmai dar nėra tobuli. Kartais jie neteisingai interpretuoja mūsų pomėgius, iš srauto pašalina mums aktualius ir parodo nebūtinai dominančius įrašus. Tad štai gera žinia iš „Facebook“ – turinio kuravimas taps kokybiškesnis ir labiau personalizuotas, nes tuo besirūpinantys algoritmai tampa vis išmanesni, geba geriau mus pažinti ir pateikti mums įdomiausią ir naudingiausią informaciją.

Turinio kuravimo klausimas svarbus ir dėl dar vieno aspekto – kokybiškesnė turinio atranka leidžia geriau kovoti su melagingomis naujienomis, propaganda, neapykantos kurstymu virtualiojoje erdvėje. Kuo geriau algoritmai tokį turinį geba atpažinti, tuo mažesnė tikimybė, kad jis atsidurs vartotojų naujienų sraute.

Atgal prie ištakų – atsigręžia į bendruomenes

Akylesni „Facebook“ vartotojai jau turbūt pastebėjo, kad socialiniame tinkle vis daugiau dėmesio skiriama grupėms. Jose besiburiančios aktyvios, bendrų interesų siejamos bendruomenės – vienas pagrindinių „Facebook“ siekių. Atsigręždamas į grupes socialinis tinklas tarsi bando grįžti prie pirminės savo idėjos ir vertės vartotojams – galimybės bendrauti su bendraminčiais, dalytis idėjomis, kurti prasmingus ryšius.

Ar tai reiškia, kad socialiniame tinkle nebeliks vietos prekės ženklams? Toli gražu ne. Bendruomenių renesansas prekės ženklams suteikia naujų galimybių – užmegzti autentiškesnius santykius su savo tikslinėmis auditorijomis, aplink save burti įsitraukiančias bendruomenes, artimiau komunikuoti. Tačiau vien reklama to padaryti nepavyks – prireiks daugiau kūrybiškumo, originalių idėjų, geresnio vartotojų supratimo.

Vartotojus vis dažniau pasieks asmeninėmis žinutėmis

Bendravimas per „Messenger“ jau yra nepakeičiamas komunikacijos įrankis vartotojams, tačiau vis daugiau galimybių jis suteikia ir prekės ženklams. Viena to priežasčių – vadinamieji chatbotai. Tai sistemos, suteikiančios galimybę prekės ženklo puslapiui asmeninėmis žinutėmis su vartotoju bendrauti automatiškai. Gerai veikiantis chatbotas ne tik leidžia operatyviai atsakyti į vartotojams kylančius klausimus, suteikti jiems informacijos, bet ir gali būti naudojamas kaip rinkodaros kanalas.

„Facebook“ ekspertai prognozuoja, kad prekės ženklai komunikacijai tiesioginėmis žinutėmis skirs vis daugiau dėmesio. Tai neturėtų stebinti – tinkamai parinkus turinį per „Messenger“ galima užmegzti tiesioginį kontaktą su vartotoju, paskatinti jo įsitraukimą. O juk to rinkodaros specialistai ir trokšta. Tiesa, kad taptų efektyvia komunikacijos priemone socialiniuose tinkluose, chatbotai turi ne tik gerai veikti, bet ir būti naudojami sumaniai ir strategiškai, nepaverčiant asmeninių žinučių spaminimo platforma.

Socialiniai tinklai kaip pardavimų platforma

„Facebook“ ir „Instagram“ yra tapę vienomis pagrindinių prekės ženklų reklamos platformų. Tačiau pastaruoju metu šie socialiniai tinklai suteikia vis daugiau galimybių ne tik reklamuotis, bet ir tiesiogiai parduoti bei pirkti produktus. Artimiausiu metu „Instagram“ ketina toliau stiprinti savo e. komercijos funkcijas, pirmiausia tapdamas patogesnis vartotojams.

„Instagram“ turėtų tapti dar populiaresniu e. pardavimų kanalu. Dedama daug pastangų tobulinant vartotojo sąsają ir funkcionalumą, suteikiant pirkėjams galimybę gauti išsamią informaciją apie parduodamus produktus neišeinant iš socialinio tinklo. Taigi verslams ši platforma turėtų tapti vis patrauklesnė dėl galimybės integruoti prekės ženklo reklamą socialiniuose tinkluose ir pardavimus.

Kaip dar kartą buvo galima įsitikinti renginyje, „Facebook“ ir „Instagram“ tikrai nesėdi sudėję rankų. Mūsų kasdienybe tapusius socialinius tinklus siekiama nuolat tobulinti – kad jie būtų naudingi ir patrauklūs vartotojams, o kartu suteiktų išskirtines komunikacijos galimybes prekės ženklams. Džiaugiuosi galėdama visas šias naujienas išgirsti iš pirmų lūpų ir tikiuosi, kad „Facebook“ atstovų atsiradimas Lietuvoje atneš naujų ir įdomių galimybių rinkai.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika