#bigTrendai

Kaip Instagram dizaino trendai veikia komunikaciją?

Brigita Burlingytė prieš 2 sav.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Prekės ženklams komunikacijos naujovės yra maždaug tas pats, kas geras vėjas buriuotojams: tinkamai įdarbintos, jos suteikia pranašumą prekės ženklo įvaizdžiui ir padeda aplenkti konkurentus. Pažvelkime, kokie permainų vėjai šiandien pučia instagrame ir kaip išnaudoti įvairius socialinio tinklo dizaino sprendimus išskirtinumui pabrėžti.

Instagram Stories šiemet minėjo savo trečiąjį gimtadienį ir tapo rimtu konkurentu tradiciniams naujienų srauto įrašams. Šio formato sėkmė neatsitiktinė – vos parą gyvuojantis turinys kuria dinamiką socialiniame tinkle, o įvairūs papildomi įrankiai leidžia kur kas padidinti vartotojų įsitraukimą. Tai atspindi ir skaičiai: dar prieš metus atlikti tyrimai rodo, kad 39 proc. instagramo vartotojų kur kas labiau domisi prekės ženklu, jei šis kuria Stories – galima spėti, kad šis santykis šiandien dar įspūdingesnis.

Įvairios naujos Instagram Stories funkcijos ir animacijos padeda atkreipti tiek esamo, tiek potencialaus sekėjo dėmesį. Kadangi vaizdas šiandien sudaro didžiąją vartojamo turinio dalį, kiekvienas lipdukas ar gifas kviečia sustoti ir pažvelgti įdėmiau. Šiandien Stories tapo įrankiu, padedančiu realiu laiku įvertinti vartotojų lūkesčius, pasitelkus įvairias apklausų ir balsavimo galimybes. Pavyzdžiui, „Burger King“ kvietė klientus sukurti unikalų mėsainį, balsuojant už įvairius ingredientus, o tada pakvietė į restoranus nemokamai paragauti savo sukurto šedevro.

Įprastas srautas ir Stories: draugai ar konkurentai?

Pažvelgus tiek į Lietuvos, tiek į užsienio prekės ženklų komunikaciją instagrame, matyti, kad naujienų srautas vis dar yra Instagram karalius. Tai nestebina – išskirtinis ir originalus srauto turinys leidžia komunikuoti stabilią prekės ženklo tapatybę.

Vis dėlto Stories leidžia sekėjams pademonstruoti, kuo šiandien gyvena prekės ženklas. Jas galima išnaudoti darbdavio komunikacijai: supažindinti su komanda ar „viena darbo diena biure“. Jei naujienų srautas kuria oficialių prekės įvaizdį, trumpi Stories padės atskleisti ir už jo slypinčią prekės ženklo asmenybę.

Norintiems akimirkomis dalytis ilgiau nei 24 valandas gali padėti funkcija Highlights. Ji padeda išlaikyti ir sugrupuoti pasidalintus momentus, o potencialus sekėjas, užėjęs į prekės ženklo profilį, iš Highlights gali susidaryti tam tikrą nuomonę iš praeityje skelbtų istorijų. Tai priemonė, padedanti geriau pažinti prekės ženklą.

Unikalus istorijos formatas leidžia prekės ženklams išlipti iš formalaus įvaizdžio ir pasileisti plaukus – tereikia mąstyti kūrybiškai ir šį formatą naudoti ne atsitiktinai, bet nuosekliai. Kadangi paklausa diktuoja pasiūlą, netrūksta ir programėlių, padedančių kurti ir prižiūrėti Stories turinį. Štai „Unfold“ padės sukurti minimalistinę ir statinę estetiką, „Mojo“ pagelbės kuriant animuotą turinį, „A Design Kit“ suteiks spalvų ir žaismingumo, o „Later“ padės laikytis susidaryto plano.

Dizainas – tapatybės paieškos

Tikrai esate matę ne vieną minimalia estetika besiremiantį Instagram profilį: nuotraukos sraute atskirtos baltais rėmais, kuriama bendra nuotaika, suderinta nuotraukų kompozicija ir koloritas. Viskas švaru ir nuoseklu, tačiau ar galėtumėte įvardinti bent vieną tokio pobūdžio paskyros išskirtinumą?

Vienas iš galimų ėjimų – išnaudoti ne tik turinį, bet ir formą, nes instagramo sėkmės istorijoje dera vizualus patrauklumas ir išskirtinis turinys. Norėdami pritraukti naują auditoriją ir nustebinti esamus sekėjus, mados namai „Misha Nonoo“ vienu metu į instagramą įkėlė 180 nuotraukų, kurias publikavo horizontaliai – paskyra atrodė lyg viena ilga, 60 kadrų apimanti, nuolat kintanti ir dėmesį prikaustanti nuotrauka. Be to, tai iškart sukūrė ir bendrą paskyros vaizdą, nes nuotraukos natūraliai derėjo tarpusavyje. Galiausiai šis sprendimas skatino vartotojus apversti savo telefonus ir žiūrėti į paskyrą nuotraukų kryptimi, o tai labai stipriai paveikė vartotojų įsitraukimą.

Ypač jautrūs originaliam turiniui tie, kuriems kūrybiškumas yra ne tik išskirtinis asmenybės bruožas, bet ir kasdienis darbas. Tokio profilio pavyzdys – „SuperHi“ kūrybiškumo mokykla. Nesunku pastebėti žaismingas jo spalvas ir originalią vizualinę tapatybę. Šios bendruomenės Instagram profilis kartu yra ir CV – jame atskleidžiamos darbuotojų kompetencijos bei gebėjimai ir reklamuojamos teikiamos paslaugos.

Vis dėlto instagramo profilis neturėtų šokti aukščiau bambos: tendencijos rodo, kad turinio autentiškumas yra socialinių tinklų siekiamybė. Užmegzti ryšį su sekėjais ir potencialiais vartotojais padeda ne tik produkcijos, bet ir užkulisių nuotraukos ar istorijos iš jų. Produkto kūrimo procesas, pasirengimas renginiui ar pasakojimas žingsnis po žingsnio apie teikiamą paslaugą – visa tai prisideda prie pasitikėjimo prekės ženklu. Juolab kad netrūksta įrankių (pavyzdžiui, keleto nuotraukų viename įraše funkcija), kurie padeda pasakoti vizualią istoriją.

Ar įmanoma pakeisti žaidimo taisykles?

Visų prekės ženklų galimybės (arba starto pozicija) instagrame vienodos: naujienų srautas, Stories, galimybė išsaugoti Highlights ir IGTV įrašus. Tačiau kiekvienas suteiktas galimybes išnaudoja skirtingai, todėl visada būtina stebėti vyraujančias tendencijas ir išnaudoti jas savo prekės ženklo išskirtinumui sukurti – o galbūt ir patiems tapti naujausių madų kūrėjais.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika