#bigIšmintis

Kaip efektyviai išnaudoti „Facebook“ verslo komunikacijai?

Jarūnė Narkevičiūtė prieš 3 mėn.
Pirmą kartą publikuota: bzn start

„Facebook“ šiemet vėl įsitvirtino pirmoje vietoje tarp dominuojančių socialinių tinklų. Jį, kaip pagrindinę komunikavimo su auditorija priemonę, dažniausiai pasirenka ir verslas. Kokias klaidas iki šiol daro verslininkai ir kaip savo verslo komunikaciją socialinėje erdvėje paversti dar efektyvesne?

Ne kiekybė, o kokybė

Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė atkreipia dėmesį, kad komunikacijos kanalai verslui nėra savaime duotas dalykas. Pasak jos, svarbu suvokti ir įsivardyti savo tikslinę auditoriją, komunikacijos tikslus ir tik tada rinktis verslo komunikavimo priemones.

„Jei esate nekilnojamojo turto plėtotojas, kurio pirkėjus galima skaičiuoti ant rankos pirštų, tai „Facebook“, deja, vargiai padės jums juos pasiekti. Nereikia žavėtis tuo, kad kanalas populiarus, pirmiausia verta žiūrėti, ar auditorija, kuri svarbi jūsų prekių ženklui, yra tame kanale“, – kalba pašnekovė.

J. Narkevičiūtė sako pastebinti nemažai klaidų, kurias iki šiol daro verslininkai, komunikuodami socialiniuose tinkluose, ypač platformoje „Facebook“. Jos teigimu, vis dar manoma, kad socialinio tinklo paskyra turi nuolat „virti“, o tai, pasak specialistės, neretai gali būti net žalinga. „Vyrauja įsitikinimas, kad būtina komunikuoti dažnai, kone kasdien ir nepertraukiamai. Tai nėra tiesa – atvirkščiai, geriau skirti didesnį dėmesį turinio kokybei ir jo reklamai, nei „bombarduoti“ savo auditoriją panašiomis žinutėmis“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

Dar viena klaida, pasak pašnekovės, yra ta, kad kartais verslininkai, skleisdami žinią socialiniame tinkle, pirmiausia galvoja apie tai, ką jie nori pasakyti ir kokią naudą tai atneš pačiam verslui. Tačiau rečiau susimąstoma apie auditoriją – kodėl jiems tai turėtų būti aktualu ir įdomu, kaip jie patys galėtų prisidėti prie kuriamo turinio. J. Narkevičiūtės teigimu, klientų aptarnavimas socialiniuose tinkluose taip pat yra labai svarbus komunikacijos elementas. Didelė klaida yra neatrašyti ar vangiai reaguoti į asmenines žinutes, nukreipiant klientą į kitus kanalus (pavyzdžiui, „Live Chat“ savo interneto tinklalapyje).

Nevertėtų keliauti išmintais takais

Agentūros „bigNow“ vadovė pabrėžia, kad „Facebook“ turi pranašumą verslui dėl išvystytų reklamos galimybių, todėl verslininkams tai itin palanki vieta. „Nors reklama brangsta, tačiau vis tik išlieka santykinai pigi, jei tikslas – daugkartinis tikslinės auditorijos pasiekiamumas. „Facebook“ siūlo išplėtotas reklamos galimybes, kurios leidžia analizuoti auditorijos įpročius, dirbti su skirtingomis reklamomis ir matyti tiesioginį atsiperkamumą“, – aiškina J. Narkevičiūtė.

Pasak specialistės, svarbiausia taisyklė, kad komunikacija socialiniame tinkle būtų efektyvi, yra tiesiog sunkus darbas ir ėjimas iš komforto zonos. Ji tikina – į savo verslo strategiją reikia žiūrėti lanksčiai, ją nuolat analizuoti ir nebijoti eksperimentuoti.

„Be abejo, kasdienybėje sunku rasti laiko sekti naujienas, analizuoti pavyzdžius, tačiau dažniausiai tai leidžia išsiskirti ir atneša didesnį įsitraukimą. Tad prekių ženklams nevertėtų keliauti tik išmintais keliais, o visada pagalvoti apie papildomas galimybes, pasibandymus“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

Agentūros „bigNow“ vadovė akcentuoja, kad ateityje komunikaciniai iššūkiai „Facebook’e“ išliks panašūs. Pagrindiniu uždaviniu ir toliau turėtų būti savo tikslinės auditorijos sudominimas ir jos įtraukimas. Verta būtų pamąstyti apie tai, kaip geriausiai panaudoti reklamos biudžetą, taip pat kam skirti daugiau dėmesio ir investicijų: įvaizdžiui ar pardavimams skatinti.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika