#bigTrendai

Kaip asmenybė gali išgelbėti verslą?

Rytis Beresnevičius prieš 1 m.

Dažnas verslininkas stengiasi rasti pačių įvairiausių būdų išsiskirti iš konkurencinės aplinkos ir pritraukti daugiau vartotojų į savo pusę. Vis dėlto ne tik jų ar konkurentų pažinimas lemia įmonės sėkmę – ji priklauso ir nuo personalo, ypač charizmatiško ir profesionalaus vadovo. Daugeliui žinomas verslo magnatas, išradėjas ir elektrinių automobilių gamintojos „Tesla“ vadovas Elonas Muskas – vienas tų žmonių, kurie pertvarko pasaulį pagal savo vizijas. Neretai galima išgirsti beprotiškai skambančių jo idėjų, kurios ne tik įgyvendinamos, bet ir žaibiškai populiarina jo verslą.

Elektromobiliai pasaulyje – nebe egzotika

Sunku ginčytis su faktu, kad elektromobiliai yra transporto ateitis, todėl noriu plačiau aptarti „Teslos“ populiarumo fenomeną. Vis dėlto pirma reikėtų suprasti, kokiame kontekste ir dėl kokių aplinkybių įmonė atsirado.

10-ajame dešimtmetyje, kai atgavę nepriklausomybę lietuviai tik pradėjo mėgautis Vakarų Europos šedevrais ant keturių ratų, didieji automobilių gamintojai JAV bandė sugalvoti, kaip per ganą trumpą laiką (šiek tiek daugiau nei dešimtmetį) pradėti gaminti daugiau automobilių, kurie neterštų Kalifornijos valstijos oro. Pirmasis šios misijos ėmėsi „General Motors“, kuris 1996 m. pristatė elektromobilį „GM EV1“.

Nors vartotojams naujasis elektromobilis labai patiko, bet „General Motors“ vadovybė į elektromobilių rinką žiūrėjo taip, lyg jos dienos jau būtų suskaičiuotos, o automobilių pramonės lobistai vis spaudė politikus atsisakyti transporto taršos politikos. 2002 m. „General Motors“ „nužudė“ savo sukurtą elektromobilį, tad lygiai po metų į rinką žengė „Tesla“ ir vėl atvertė naują istorijos puslapį.

Drąsūs pareiškimai skatina pardavimus

Prieš dešimtmetį pasirodė pirmasis „Tesla“ elektromobilis – „Roadster“. Dvejų durų mažas kabrioletas įkrautas galėjo nuvažiuoti apie 400 kilometrų. Nors jo pardavimai buvo kuklūs (apie 2500 automobilių visame pasaulyje), bet įtaka automobilių rinkai – milžiniška. Tuomet naujoji karta pirmą kartą pamatė, kas yra elektromobilis, ir suprato, kad juo galima važiuoti ne tik trumpus atstumus į darbą, bet ir rinktis ilgesnėms išvykoms.

2012 metais „Tesla“ išleido ketverių durų sedaną „Model S“, kuris kartą įkrautas jau galėjo įveikti 500 kilometrų. Šios transporto priemonės pardavimai kalbėjo patys už save – šiuo metu „Model S“ parduota daugiau nei 200 tūkst. Prie to nemenkai prisidėjo vieši „Teslos“ įkūrėjo ir išradėjo Elono Musko pažadai, jog elektromobiliai vieną dieną galės patys vežti žmones nuo taško A iki taško B ir taps visiškai autonomiški, t. y. jų nebereikės vairuoti.

Šie ir vėlesni jo pažadai visuomet pažadindavo ir išjudindavo rinką. Pavyzdžiui, vos prieš porą mėnesių ekscentrišku genijumi vadinamas E. Muskas pareiškė nutaręs pašalinti savo kompaniją iš biržos ir išpirkti akcijas po 420 dolerių – tai beveik 10 proc. brangiau nei dabartinė jų kaina. Po tokio pareiškimo, natūralu, biržoje kilo tikras ažiotažas – elektromobilių gamintojo akcijų kainos šovė į viršų.

Problemas sprendžia vaizdo įrašai ir „Twitter“

Nors pradžia buvo sėkminga, „Tesla“ susidūrė ir su iššūkiais, galėjusiais kompanijai kainuoti milijonus. Pirmasis – pavėlavusi elektromobilių „Model S“ gamyba – dienos šviesą jie išvydo tik po trejų metų nuo žadėto laiko.

Įsivaizduokite save pirkėjų vietoje – laukiate automobilio, esate vienas pirmųjų, patikėjusių „Tesla“, ir jūsų elektromobilis vėluoja ne savaitę, ne mėnesį, o metus ir net daugiau! Dauguma tikriausiai pyktų, keiktų „Tesla“ ir nebenorėtų turėti nieko bendra su šiuo prekės ženklu. Dabar įsivaizduokite, kad visa tai atsitiko ne mažoje ir tik kylančioje kompanijoje, o automobilių verslo gigantuose, pavyzdžiui, „Audi“ ar „Mercedes-Benz“. Neabejoju, kad jiems situacija būtų kur kas liūdnesnė. Ką jau kalbėti apie vartotojų lojalumą, kuris, matyt, būtų prarastas visam laikui.

Vis dėlto „Teslos“ atveju nutiko atvirkščiai ir, nepaisant problemų, atsirado vis daugiau žmonių, norinčių įsigyti ir vairuoti jos automobilius. E. Musko įrašai „Twitter“, bet elektromobilių režimus.

Beprotiškų idėjų galia

Kiekvienas tikriausiai esame girdėję dar keistesnių ir beprotiškesnių E. Musko idėjų. Vien pati mintis sukurti elektromobilį, kuris būtų prieinamas visiems, pripažinkime, atrodė išties nereali. Tačiau būtent tokios idėjos ir veda „Tesla“ į priekį. Juk kas, pavyzdžiui, gali pasigirti įkūręs atskirą įmonę, gaminančią nuosavus liepsnosvaidžius? Tai – tik dar viena iš daugelio beprotiškų ir realybe virtusių E. Musko idėjų.

Sėkmingo drąsių E. Musko idėjų įgyvendinimo rezultatai jau matomi ir stiprina įmonės įvaizdį. Pavyzdžiui, kai „Tesla“ susiduria su problemomis, kaskart atsiranda vis daugiau jos vardą ginančių žmonių. Tiek diskusijų forumuose ar socialinėse medijose atsiradus neigiamai nuomonei apie kompaniją, greta iškart pasirodo ir komplimentų. Netgi publikavus itin kritiškų straipsnių apie „Model 3“, žmonės vis tiek tikėjo E. Musko idėjomis ir pirko jo produkciją. Visa tai rodo, kokią galią turi vieno turtingo ir ekscentriško vadovo idėjos.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika