#bigDizainas

Infografikai: vienos taisyklės visiems socialiniams tinklams nėra

Vladas Puchalskij prieš 1 mėn.

Infografikai, dar apibendrinami kaip informacinis dizainas, nėra naujiena – jie gelbsti žmones jau nuo ankstyvųjų laikų, kai informacija buvo perteikiama piešiniais urvuose. Moderniaisiais laikais infografiko funkcija kiek pakito – dabar tai ne tik komunikacijos priemonė, bet ir būdas organizuoti ir struktūruoti didelius duomenis bei užtikrinti, kad jie būtų lengviau suprantami. Tokio tipo paveikslėlių efektyvumas įrodytas dar Viktorijos epochoje, kai Florence Nightingale infografikas pavaizdavo britų karių mirties priežastis (bloga sveikata ir menka higiena) Krymo kare.

Pastaruoju metu šio informacinio dizaino populiarumas labai išaugo ir tapo masinės komunikacijos dalimi. Dažniausiai jis pasitelkiamas platesnei auditorijai pasiekti, supaprastinant sudėtingus procesus ar pateikiant juos lengviau suprantamu formatu. Tyrimo duomenimis, vidutinis interneto vartotojas prisimena tik iki 10 proc. perskaitytos informacijos ir net 65 proc., kai ji perteikta vaizdais. Štai kodėl infografikai tampa svarbūs socialinėse medijose – jų paprastumas ir įtikinamas pasakojimas padeda sulaukti populiarumo tarp interneto ir socialinių tinklų vartotojų.

Duomenų skaidymas į vaizdinius

Mažoms internetinėms parduotuvėms kurti įdomius ir kūrybingus infografikus nesudėtinga, o didesnės korporacijos ir B2B kompanijos dažnai lieka užnugaryje. Jos turi domėtis, kokiais būdais galima panaudoti vaizdinius, kad pritrauktų naujus ir galėtų lengviau bendrauti su esamais klientais.

Investicijų vadybininkai „Twitter“ pradėjo kurti infografikus, kad apibūdintų tendencijas ir paaiškintų sudėtingas temas. Pavyzdžiui, banko „Charles Schwab“ darbuotojai dažnai sulaukdavo klausimų apie pensijų sąskaitas. Užuot kūrę ilgus paaiškinimus, jie sukūrė infografines schemas, kurios padėjo atsakyti į skaitytojams įdomius klausimus bei išsiaiškinti, kokį pensijų planą jie turėtų pasirinkti atsižvelgdami į jiems svarbius poreikius. Daug įdomiau ir paprasčiau sekti klausimus, atvaizduojamus paveikslėlyje, nei klausyti ilgų monologų su finansiniais žargonais.

Infografikas neturi būti sudėtingas

Norint sukurti infografiką nereikia turėti profesionalios grafikos dizainerių komandos. Viskas, ką reikia padaryti, tai įvesti žymą #infographic bet kuriame socialiniame tinkle, kad pamatytume paprastus vartotojų susidomėjimą keliančius pavyzdžius. Štai vienas iš „Instagram“ populiarių infografikų – „Prancūziškas vynas“, kuriame vaizduojamos vyno rūšys ir žemėlapis su rodyklėmis, iš kokio regiono tas vynas kilęs.

Taip pat ieškodami galite naudoti įvairias „Instagram“ grotažymes, kad pamatytumėte, kaip prekės ženklai ir rinkodaros specialistai suklysta pasidalinę savo infografikais. Dažniausiai jūsų akį patraukia turintys didelius vizualus ir aiškią žinutę, taip išsiskirdami iš tų, kuriuose yra daug teksto – skaitytojui tai tiesiog nepatogu.

Netaikykite vieno infografiko visiems socialiniams kanalams

Kiekvienas socialinis tinklas siūlo vartotojui skirtingą informacinį dizainą. Dažnai ir klientai, pamėgę specifinius puslapius „Facebook“, elgiasi visai kitaip nei tą pačią įmonę sekantys „Instagram“ ar „Twitter“. Svarbiausia, kad turinys visada būtų pritaikytas – kiekvienam kanalui skirtingos specifikacijos ir turinio strategijos.

Nėra aiškios formulės, kaip sukurti vieną idealų infografiką, kad jis būtų populiarus visuose socialiniuose tinkluose, bet svarbu bandyti skirtingai pateikti tą pačią informaciją, stebėti sekėjų reakcijas ir mokytis iš klaidų. Tik taip pavyks atrasti, kas labiausiai pritraukia konkrečios auditorijos dėmesį.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika