#bigIšmintis

Grįžtamasis ryšys: kaip pakelti darbuotojų motyvaciją?

Gustė Kelpšaitė prieš 4 sav.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Billas Gatesas yra pasakęs: „Mums visiems reikia žmonių, kurie suteiktų grįžtamąjį ryšį. Taip mes tobulėjame.“ Ši mintis skamba daugiau nei logiškai – tam, kad pradėtume efektyviau dirbti, turime aiškiai apsibrėžti, kokias klaidas darome, kur galėtume pasitempti, o kad pasisemtume motyvacijos ir suvoktume savo vertę darbovietei, mums reikia išgirsti, kuriose srityse esame puikūs. Grįžtamasis ryšys nėra apibrėžiamas vien tik vadovo-darbuotojo arba vadovo-komandos-darbuotojo santykiu. Mes, dirbantys agentūroje, dažnai pasigendame kliento-agentūros dalies, kuri atneštų naudos abiem pusėms.

Skaičiai, skaičiai

2015-aisiais atliktas grįžtamojo ryšio tyrimas parodė, jog kritika darbovietėje vis dar lenkia pagyrimus – 46 proc. apklaustųjų teigia, kad gero vadovo žodžio sulaukia kartą per mėnesį ar net rečiau, o likę respondentai tvirtino dažniau sulaukiantys kritikos. Jei jau prakalbome apie šalies situaciją, darbuotojų įsitraukimo lygis Lietuvoje – žemiausias Baltijos šalyse. Kodėl gi nepradėjus jo kelti nuo grįžtamojo ryšio sesijos?

JAV atliktas vadovų tyrimas rodo, kad atviras grįžtamasis ryšys suformavo stiprų visos komandos įsitraukimą tiek į darbus, tiek į vidinę organizacijos kultūrą. Vadovų, kurie suteikia mažiausiai grįžtamojo ryšio, komandos įsitraukimo procentas – vos 25, o tų, kurie apie rezultatus kalbasi daugiausia, siekia net 77 proc.

Neigiamas grįžtamasis ryšys nenustebins

Grįžtamojo ryšio sesija dažnai kelia nerimą tiek jį suteikiančiam, tiek priimančiam – kaip perduoti tam tikrą neigiamą informaciją, bet nesumažinti darbuotojo (ar agentūros 😊) motyvacijos ir savivertės, arba priešingai – kaip kritiką priimti ir kilusias problemas racionaliai išspręsti? TAČIAU. Įdomiausia dalis vadovams – jeigu jaudiniesi, kad tavo išsakytos pastabos užlies kolegą kaip uraganas iš giedro dangaus ir sudrebins žemę jam po kojomis, veikiausiai klysti – net 74 proc. apklaustų JAV darbuotojų teigia jau žinoję apie šią savo problemą ir nenustebo sulaukę neigiamo grįžtamojo ryšio būtent šiuo konkrečiu klausimu.

Taip pat pastebėta tendencija, jog nors negatyvų grįžtamąjį ryšį noriai suteikia mažuma, išgirsti jį nori kiekvienas. Tiesa, darbuotojai linkę labiau priimti grįžtamąjį ryšį iš vadovo, kolegos ar kliento, kuriuo pasitiki, priešingu atveju sesija gali neatnešti realios naudos.

Antroji medalio pusė – teigiamas grįžtamasis ryšys

Grįžtamasis ryšys jokiu būdu nėra vien tik neigiamas – neužmiršk, kad tavo komandos nario teigiamos savybės veikiausiai nusveria tobulintinas. Ir būtinai jas išvardink! Kaip žmonės, esame linkę gerąsias savybes ir patirtis priimti kaip duotybę, o pastebime ir išskiriame tik negatyvius aspektus, tačiau suteikiant grįžtamąjį ryšį itin svarbu suvokti abi puses. Vašingtono universiteto psichologas Johnas Gottmanas netgi išskiria, kad teigiamo ir neigiamo grįžtamojo ryšio santykis turėtų būti 5:1 net probleminės situacijos sūkuryje.

Keletas patarimų balansui išlaikyti:

  • Išsakyk teigiamus dalykus ir užbaik sesiją – teigiamas grįžtamasis ryšys nėra skirtas publikai apšildyti prieš laviną negatyvo, geriau jį pasilik pabaigai.
  • Nekaupk visko, kol sprogs – pastabas ir pagyrimus sakyk kasdien.
  • Pagirk pastangas, o ne gebėjimus – tai augina darbuotojo sparnus.
  • Paprašyk grįžtamojo ryšio pats! Tyrimai rodo, jog prašydamas nuomonės tampi stipresniu lyderiu!

Šios paprastos taisyklės galioja visiems, ir šį kartą kalbu ne tik už save, o kaip agentūros atstovė – suteikdami vieni kitiems grįžtamąjį ryšį galime išvengti daugybės nesusipratimų, sustiprinti tarpusavio pasitikėjimą bei draugystę ir pasiekti kur kas geresnių rezultatų. Kada pradedam? 😊

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika