#bigIšmintis

„Facebook“ puslapių kapinynai: kaip išsaugoti vartotojų dėmesį?

Jarūnė Narkevičiūtė prieš 2 m.

Jei jūsų įmonės „Facebook“ puslapyje sekėjų skaičius neauga ar jame tiesiog jau kurį laiką nepastebima aktyvesnė veikla – greičiausiai jis pateko į socialinių tinklų puslapių „kapines“, sako socialinių medijų bendrovės „bigNow“ direktorė Jarūnė Narkevičiūtė. Specialistės teigimu, daugelis įvairių organizacijų yra patyrusios šią, ne pačią maloniausią situaciją, kuri dažniausiai ištinka dėl netinkamai paskirstytų prioritetų, sumažinto reklamos biudžeto ar neefektyvių strategijų.

Sėkmės formulė – dinamiškumas ir reakcijos greitis

J. Narkevičiūtės teigimu, norint, kad žmonės bendrautų prekės ženklo „Facebook“ paskyroje, jiems reikia nuolatos suteikti priežastį tai daryti.

„Viena didžiausių klaidų, kurias daro prekės ženklai – ateina į „Facebook“ ir tikisi kuo greičiau parduoti prekę ar paslaugą. Žmonės čia dažniau ateina pramogauti ir bendrauti, todėl, tai puiki platforma iš arčiau susipažinti su klientais bei didinti prekės ženklo žinomumą. Savo vartotojams kurkite ne tik unikalų, bet ir naudingą turinį, dažniau užduokite klausimus, bendraukite ir surinkite atsiliepimus, kurie leistų gerinti paslaugų kokybę“, – pataria J. Narkevičiūtė.

Socialinėje erdvėje kuriamas įmonės įvaizdis, pasak specialistės, formuoja kliento nuomonę bei vėliau gali prisidėti prie sprendimo pirkti prekes ar paslaugas ateityje.

„Pastebime, kad vartotojui priimant sprendimą, svarbų vaidmenį atlieka socialinėje erdvėje pateikti įvertinimai ir buvusių klientų atsiliepimai. Todėl, jei norite ne tik išlaikyti puslapį gyvą, bet ir didinti vartotojų pasitikėjimą – į komentarus reaguokite greitai ir kokybiškai. Jūsų puslapio egzistencijai neigiamos įtakos turės dirbtinai sukurti atsiliepimai, komentarai ir įvertinimai, nekokybiškas vaizdinis turinys ir lėta reakcija,“ – sako J. Narkevičiūtė.

Paskyros reanimacija – sudėtinga, bet įmanoma

Jei socialinio tinklapio paskyra ilgą laiką nėra naudojama, visos įmonės, bandančios gaivinti savo paskyras, dažniausiai susiduria su panašiomis problemomis – pritraukti puslapio sekėjai nebėra įsitraukę, jų poreikiai pasikeitę arba jie nebeatitinka tos norimos tikslinės auditorijos, kurios siekia prekės ženklas.

„Taip pat puslapyje neretai būna palikta pasenusi ir neatnaujinta informacija arba esamas turinys jau nėra aktualus. Taip pat puslapiui gyvybės nesuteikia ir pasenę dizaino sprendimai ar negaliojančios nuorodos. Iš esmės, atvesti naują vartotoją į tokį puslapį, yra lygiai taip pat, kaip išsitraukti penkerių metų senumo suknelę ir galvoti, kad ji šauniai tiks prie tuometinės figūros“, – vaizdžiai lygina J. Narkevičiūtė.

Išlaikyti dėmesį, pasak J. Narkevičiūtės, yra didžiausias iššūkis, nes net ir nuolat unikalų turinį kuriantys prekės ženklai gali greitai nusibosti.

„Šiuo metu net daugelio mėgstamas „Valstybinis tautos frontas“ nerenka tiek sekėjų, kiek gyvavimo pradžioje. Viskas ilgainiui išsisemia ir pabosta, todėl visada reikia ieškoti naujų temos kampų bei plėsti turinį, kartais – net ir išeinant iš komforto zonos. Jeigu esate sporto klubas, komunikuoti turite ne tik apie naryčių įsigijimą ar trenerių paslaugas, tačiau taip pat dalinkitės sporto ir mitybos patarimais. Jeigu esate statybos įmonė, jūsų „Facebook“ paskyroje turi matytis ne tik nuolaidos butams ar naujai statomi namai, bet ir atkreipiamas dėmesys į buto įsigijimo perspektyvas ar naujausias tendencijas nekilnojamojo turto rinkoje“, – sako J. Narkevičiūtė.

Analizuokite klientų poreikius ir kurkite emocijas

Jei esate savo srities profesionalai, natūralu, kad kalbėdami apie prekes ar paslaugas naudojate specifinius terminus. J. Narkevičiūtė sako, kad sudėtinga reklamuojamos žinutės terminologija gali būti nesuprantama vartotojui, todėl toks turinys tikrai bus atmestas.

Rinkos pažinimas yra vienas svarbiausių sėkmingos komunikacijos socialinėje medijoje veiksnių. Specialistės teigimu, norinti sukurti glaudų tarpusavio ryšį, būtina rinktis potencialiems klientams artimą ir pažįstamą rašymo stilių, išanalizuoti klientų žinutes ir nustatyti jų tikslinei auditorijai būdingus bruožus, pvz., aktualias temas, dažniausiai vartojamus žodžius, kalbėjimo manierą ir t.t.

„Tyrimai rodo, kad didžioji dalis „Facebook“ vartotojų apsilankymų yra nulemta emocijų ir aiškaus žinučių turinio. Tai reiškia, kad transliuojamos žinutės tikslas – sukurti gerą nuotaiką ir sudominti klientus. Nepamirškite, kad ieškodami optimalių sprendimų, turite bent minimaliai išanalizuoti konkurentų veiksmus. Vertinkite sėkmingų įmonių, net jei jos nėra tiesiogiai susijusios su jūsų veikla, elgesį socialinėje erdvėje, kad pasisemtumėte naujų ir produktyvių idėjų“, – sako J. Narkevičiūtė.

Be reklamos – nė iš vietos

J. Narkevičiūtė sako, kad vienas svarbiausių raktų į sėkmingą komunikaciją socialiniuose tinkluose – nuoširdus domėjimasis kliento poreikiais bei iškelti realūs tikslai.

„Komunikacija turi būti nuolatos palaikoma reklamos investicijomis. Jos priklauso nuo to, kokius tikslus sau kelia prekės ženklas, tačiau be reklamos šiais laikais nėra ką ir veikti – nebent puslapį kuriate savo bendruomenei, pavyzdžiui, kaimo kultūros namams. Reklamos kampanija neturi vėluoti ar vos „spėti į traukinį“, – sako J. Narkevičiūtė.

Soc. tinklų ekspertės teigimu, įmonėms taip pat rekomenduojama turėti savo auditoriją, nepriklausančią nuo išorinės platformos, tokios kaip „Facebook“ ar „Instagram“.

„Kitaip tariant – perkelkite savo klientus iš socialinių tinklų. Paskatinkite savo „Facebook“ gerbėjus prisijungti prie pašto adresų sąrašo, nukreipkite juos į savo puslapį ar tinklaraštį. Siųskite jiems naudingus pasiūlymus. Nepamirškite, kokia galinga yra influencerių jėga – jų pagalba galite sulaukti didesnio dėmesio ir gauti patvirtinimo anspaudą iš to, ką jie gerbia“, – sako J. Narkevičiūtė.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika