#bigTrendai

„Facebook“ konkursų karštinė: kaip nepakliūti į prizų medžiotojų pinkles?

Laura Gataveckaitė prieš 3 m.

Prekės ženklų organizuojami „Facebook“ konkursai šiuo metu – populiariausias ir vienas iš daugiausiai auditorijos įsitraukimo generuojantis turinys. Laukiant didžiųjų metų švenčių, tokio pobūdžio konkursų sparčiai daugėja, kadangi kiekvienas prekės ženklas nori likti pastebėtas Kalėdinės karštinės metu.

„Facebook“ ar kituose socialiniuose tinkluose organizuojami konkursai vis dar išlieka vienas sėkmingiausių būdų pritraukti naujus sekėjus, potencialius prekės ar paslaugos vartotojus bei didina prekės ženklo žinomumą. Socialinių tinklų auditorija yra linkusi dalintis savo pastebėjimais, kelti klausimus ir provokuoti diskusijas, todėl vienas svarbiausių socialinės medijos komunikacijos tikslų šiuo metu – aktyvinti auditorijos įsitraukimą organizuojant tikslingus konkursus. Didžiausią motyvaciją dalyvauti konkursuose sukuria prizai, tačiau prekės ženklai turi suprasti, kad jais pasidalinti socialinio tinklo paskyroje – nebeužtenka. Surašau kelis populiariausius konkursų tipus ir patarimus, į ką reikėtų atsižvelgti juos kuriant:

  • Like&Share. Mažiausiai pastangų reikalaujantis konkursas. Norint jame sudalyvauti, vartotojui užtenka pamėgti konkurso įrašą ir jis jau turi galimybę laimėti. Mano patarimas prekės ženklams – venkite tokių konkursų, nes jie tiesiog neįdomūs. Like&Share formato konkursas pritraukia žmones, kurie nesidomi jūsų prekėmis ar paslaugomis, o jame dažniausiai dalyvauja žmonės, vedami azarto, nesidomėdami prizu ar net siekdami vėliau jį perparduoti kitiems.
  • Spausk patinka ir žymėk draugą. Draugo žymėjimas, su kuriuo laimėtojas dalintųsi prizu, rekomenduojamas tiems, kurie siekia įtraukti daugiau auditorijos, mat pažymėtas draugas dažniausiai taip pat pradeda domėtis ir sekti prekės ženklą. Konkursą organizuoti pravartu, nes jis sulaukia dėmesio iš tų žmonių, kuriuos pasiūlymas išties domina.
  • Užpildyk trūkstamą skiltį. Rečiau organizuojamas, tačiau naudingas ir mąstyti skatinantis konkursas. Jį organizuojant galite daugiau sužinoti apie savo auditoriją – kas tie žmonės, kurie seka jūsų naujienas, apie ką jie galvoja ir kokių poreikių turi. Ši informacija padės prekės ženklui užmegzti glaudesnį ryšį su savo vartotoju.
  • Komentuok, kodėl būtent tu turi laimėti. Populiarėjanti konkursų forma, kuri išprovokuoja itin didelį auditorijos kūrybiškumą bei originalius atsakymus. Unikalūs komentarai liejasi per kraštus, o poemos ar ketureiliai tampa įprastu reiškiniu. Tokia ar panaši užduotis reikalauja daugiau nei dviejų mygtukų paspaudimų, o auditorija yra suinteresuota ne tik laimėti prizą, tačiau sulaukia dėmesio iš prekės ženklo ar kitų vartotojų dėl savo originalių atsakymų.
  • Komentaruose dalinkis nuotrauka. Šių konkursų metu pritraukiama tikslinė konkretaus prekės ženklo auditorija. Organizuojant tokio pobūdžio konkursą, svarbu suformuluoti užduoti taip, kad žmonės ją atlikti galėtų per kelias minutes. Tą galite padaryti paprašę įkelti jau turimą nuotrauką arba padaryti specialią, kurioje būtų užfiksuotas jūsų produktas ar paslauga. Tokie konkursai palieka erdvės žmonių fantazijai, todėl yra mėgstami.

Pagrindinis patarimas organizuojant bet kurį iš aukščiau išvardintų konkursų – atidžiai rinkite jo nugalėtoją. Daugybė konkursų socialiniuose tinkluose sukūrė naują vartotojų segmentą – prizų medžiotojus. Išsirinkite tokį, kuris nedalyvauja kiekviename organizuojamame konkurse ir neieško visų jo kelyje pasitaikančių prizų. Kaip jį atpažinti? Labai paprasta – užtenka nukeliauti į žmogaus profilį ir šiek tiek panaršyti jo naujienų sraute. Jeigu jame dominuoja įrašai vien apie konkursus, tai ne jūsų tikslinis vartotojas – tai medžiotojas. Prizų medžiotojai visada stengiasi išsiskirti komentarų minioje ypatingai dideliu kiekiu „emoji“ bei dažnais, tačiau skirtingais komentarais. Šie žmonės neretai būna pikti ir nepatenkinti, reiškia pretenzijas ir nelaimėję prizo ieško kaltų. Taip pat, atminkite, kad vienas didelis prizas geriau nei daug mažų ir nereikšmingų – išlaikykite savo verslo profilio įvaizdį ir vertę.

„Facebook“ prizų medžiotojų komentarai:

Medžiotojas 1

Medžiotojas 1

Medžiotojas 2

Medžiotojas 2

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika