#bigIšmintis

Bendradarbiavimo paieškos – kaip irkluoti vienoje valtyje?

Agnė Guobužaitė prieš 1 m.
Pirmą kartą publikuota: DELFI

Šiuolaikiniame verslo pasaulyje vis dažniau ieškoma originalių bei išskirtinių sprendimų, kurie pritrauktų tikslinės auditorijos dėmesį, padidintų potencialių klientų skaičių bei pardavimus. Dėl šių ir daugybės kitų priežasčių, prekės ženklai ima glaudžiai bendradarbiauti su įvairiomis kūrybinėmis agentūromis. Vos įšokę į bendrą valtį, tiek agentūros, tiek klientai dažnai tiesiog leidžiasi nešami srovės, tačiau valtį reikėtų kryptingai irkluoti pergalingų sprendimų link.

Pirmas žingsnis – mitų griovimas

Dar visai neseniai verslas į kūrybininkus žvelgdavo nepatikliai, manydamas, kad jų indėlis įmonės įvaizdžio kūrimui nėra reikšmingas. Šis mitas – vienas populiariausių, todėl tam, kad drąsiai paspaustų vieni kitiems rankas, klientas ir agentūra, visų pirma, turi pradėti nuo šio ir kitų panašių mitų išsklaidymo.

Antras dažniausiai pasitaikantis mitas yra apie jaunų specialistų kompetenciją. Paradoksalu, tačiau gana dažnai pasitaiko atvejų, kai iš kūrybinės agentūros tikimąsi inovatyvių sprendimų, tačiau skeptiškai vertinama jose dirbančių žmonių patirtis. Juk jauni specialistai būna kur kas smalsesni, dega noru išbandyti naujoves ir dėl to išvengia šabloniško mąstymo, kuris neretai nuveda į patogius sprendimus.

Klientai taip pat kartais galvoja, kad visų suplanuotų darbų vykdymas netrunka ilgai, dėl to reklaminės kampanijos rezultato tikisi itin greitai. Taip pat neretai manoma, kad agentūroje darbai gali būti paliekami paskutinei minutei, nors iš tiesų tuo metu vyksta svarbūs kūrybiniai procesai. Dėl šios priežasties kiekvienos agentūros pareiga – supažindinti klientą su kūrybos procesais ir nepalikti jokių atvirų klausimų, dėl kurių gali kilti neigiamos interpretacijos.

Svarbiausias principas kliento ir agentūros santykiuose – abipusiškumas ir susikalbėjimas, tačiau šalia darbinių santykių turi atsirasti vietos ir empatijai – juk agentūra tik pradeda gilintis į kliento verslo specifiką. Esu įsitikinusi, kad tik susipažinus artimiau gali gimti pasitikėjimu ir nuoširdumu grįsti santykiai. Efektyvus bendradarbiavimas tarp abiejų pusių atsiranda tuomet, kai klientas suvokia, jog partnerio pagrindinis siekis yra rezultatas, o ne finansinė nauda.

Tokia aukščiau aprašyta partnerystė siunčia žinią, kad bet kokioje iškilusioje situacijoje atsiras sprendimas, nes agentūra, žino ką ir kodėl daro kliento verslas. Ilgalaikė bendradarbiavimo perspektyva, abipusis pasitikėjimas ir stabilumas naudingi abiems pusėms, o to rezultatas –sėkmingos kampanijos ir užtikrintumo jausmas.

Tvaraus ir ilgalaikio bendravimo abėcėlė

Pirmas žingsnis sėkmingo bendradarbiavimo pradžiai – susipažinimas. Papasakoti apie savo veiklą ir pristatyti komandos narius turi abi pusės, tačiau iniciatyvą derėtų rodyti agentūrai. Klientui atvykus į svečius, ji turi pristatyti su jo prekės ženklu dirbsiančią komanda – nuo projekto vadovo iki postprodukcijos kūrėjų, dizainerių ir kūrybininkų.

Tuo metu agentūrai taip pat reikėtų pristatyti ne tik kontaktinius kliento įmonės asmenis, bet ir visą komandą, su kuria prireiks bendradarbiauti. Kai susipažįstama ne tik su vienu atsakingu žmogumi, bet ir su įvairių sričių analitikais, komunikacijos specialistais ar rinkodaros skyriaus darbuotojais, projektai yra atliekami sklandžiau bei sumažėja galimybė atsirasti „sugedusio telefono“ principui.

Beje, agentūroje dirbantys žmonės mėgsta su klientu susipažinti jo aplinkoje. Mes prieš pradėdami dirbti su biurų ir automobilių valymo paslaugas teikiančia įmone, savo darbo vietą dienai iškeitėme į ekskursiją kliento biure ir skirtingose automobilių plovyklose bei švaros centruose. Juk agentūros komanda turi išsamiai susipažinti su kliento darbo ir veiklos specifika – suprasti teikiamos paslaugos subtilybes ir sukuriamą naudą ne tik teoriškai, bet ir praktiškai.

Kad tarpusavio supratimas greit neišgaruotų, klientas ir agentūra turi nuolat palaikyti ryšius. Bendradarbiavimo procesas daugeliu atvejų priklauso nuo kliento – vieni nori susitikimų kartą per mėnesį, kitiems užtenka bendravimo elektroniniais laiškais ar skambučiais. Šalia to, rekomenduočiau reguliarią bendrą veiklą, kuri būtų mažiau susijusi su kasdiene darbine veikla – kūrybines dirbtuves, seminarus ar tiesiog įprastus pietus.

Didelių darbų link

Maždaug kartą per pusmetį agentūra turėtų pristatyti naujausias savo rinkos tendencijas ir naujoves. Tuo metu klientas galėtų informuoti apie savo įmonės pokyčius, potencialias naujas veiklos kryptis ar ilgalaikius tikslus. Abi pusės tikrai neprivalo tapti geriausiais draugais, tačiau šiems santykiams galioja lygiai tokios pačios taisyklės, kaip ir bet kuriems kitiems žmonių tarpusavio santykiams – šeimos, draugų ar kolegų. Pirmaisiais bendradarbiavimo mėnesiais taip pat patarčiau su klientu kuo daugiau kalbėtis ne tik apie darbo ar sprendimų kokybę bei jų efektyvumą, bet ir apie santykį, įmonės vertybes ir elgesį, priimtiną abiems pusėms – tai bus kelio pradžia didelių darbų link.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika