#bigIšmintis

Ar prekės ženklai gali tapti pirkėjų draugais?

Jarūnė Narkevičiūtė prieš 3 m.

Nusprendžiate pertvarkyti namus ir į pagalbą pasikviečiate draugą, kuris padeda perstumdyti baldus. Į vietą pastačius paskutinę sofą, jūs išsitraukiate piniginę ir klausiate „Kiek aš tau skolingas?“. Draugas pasimeta, jaučiasi įžeistas ir lieka nesupratęs klausimo, o jūs galvojate „Koks čia draugas, jeigu jam reikia sumokėti?“

Aprašytoje situacijoje socialinės normos sumaišomos su rinkos normomis. Socialinės normos veikia, kai bendraujame su artimaisiais, draugais ar kalbame apie <u>neatlygintinus</u> santykius, bendruomeniškumą ir tą „belonging“ jausmą. Tuo tarpu, rinkos normos neapsieina be <u>pinigų</u> įsitraukimo, nes už suteiktą vertę mokame pinigus. Šiuo metu abi normų rūšys vis dažniau susimaišo prekės ženklų komunikacijoje. Kuriant personą, kalbėjimo toną, prekės ženklai vis daugiau kalba apie socialines normas, tą didžiulį norą, kad prekių ar paslaugų vartotojai taptų viena didele šeima.

Iš esmės šis požiūris kvestionuojamas, nes, kad ir koks prekės ženklas linksmas, draugiškas, teikiantis nuolaidas, atliepiantis kasdienius kliento poreikius, vis tik šypsenomis klientai niekada negalės atsiskaityti už jiems suteiktą vertę, todėl visada išliks aiškios ribos: moku pinigus – noriu greito klientų aptarnavimo, kokybiškos prekės ar paslaugos. Apie geriausius draugus ir jų santykius čia nėra kalbos. Draugai ir šeima už padarytas paslaugas susimokėti neprašo.

Kuo tai siejasi su socialine medija? Vis dažniau klientai svarsto, kaip sukurti bendruomenę, kaip klientus suburti į šeimą naudojant vizualą, reklaminius paveikslėlius, kalbos stilių, ir vis mažiau dėmesio skiriama klausimams: „Kaip greičiau klientui suteikti atsakymą į užduotą klausimą? Kaip ištaisyti savo aptarnavimo klaidą ar prekės broką? Juk svarbu ir viena, ir kita, tačiau tie norimi gerieji jausmai iš klientų ateis tik tada, kai bus sutvarkytos pirmosios dalys.

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir tiesioginės rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privatumo politika