#bigTrendai

Apie kolekcionierius ir daiktų išpakavimo vaizdo įrašus

Daukantė Subačiūtė prieš 4 mėn.

Amerikiečių profesorius Russel W. Belk įsitikinęs, jog kolekcionavimas siejamas su laisvalaikiu ir teigiamomis emocijomis, todėl komiksai yra renkami dažniau nei knygos, o įvairios skardinės dažniau nei, pavyzdžiui, Aspirino buteliukai.

Pastaruoju metu populiarėjant vaizdo įrašams, kuriuose įamžinamos elektronikos prekių išpakavimo akimirkos, prisiminiau kolekcionierių ypač mėgstamas „Pokemon” stalo žaidimo korteles, kurias buvo ir tebėra populiaru filmuoti. Tiesa, pirmiausia jos imtos kolekcionuoti ir tik šiek tiek vėliau prasidėjo jų išpakavimo vaizdo įrašų kūrimas.

Rinkodaros specialistų idėja supakuoti nežinomas korteles nepermatomoje pakuotėje, padidino įvairių prekių pardavimus bei paspartino vartotojų generuojamą reklamą. Kai kuriems kolekcionieriams, prekių išpakavimo filmavimas tapo svarbiausias veiksmas, sekantis po pačios prekės įsigijimo. Kuo daugiau pakelių vienam įrašo atidarymui įsigyjama, tuo ilgesniam laikui prikaustoma „Youtube“ auditorija. Dažniausiai šiam tikslui naudojamos „Booster Box“ žaidimų kortelės, kurias sudaro 24 pakeliai. Tokių vaizdo įrašų peržiūrų skaičius – įspūdingas ir neretai perkopia pusę milijono.

Ne tik kolekcionieriai, bet ir įvairių prekių gamintojai taip pat pradėjo naudoti namų stiliaus, daiktų išpakavimo vaizdo įrašus. Prisiminiau vieną įdomią istoriją – 2010 metais „Viacom“ padavė į teismą „Google“, nes šis „Youtube“ kanale viešino galimai „Viacom“ teises pažeidžiančius vaizdo įrašus. Patalpinti įrašai buvo mėgėjiški ir atrodė lyg būtų sukurti pačių vartotojų, tačiau „Google“ pristatė dokumentus, įrodančius, kad „Viacom“ buvo pasamdę rinkodaros specialistų komandą, kuri nufilmavo šiuos vaizdo įrašus ir susikūrę netikrus profilius, įkėlė į „Youtube“. Teismą laimėjo „Google“. Pasak rinkodaros ekspertų, šie vaizdo įrašai niekada nebūtų tokie populiarūs tarp vartotojų, jei jie būtų žinoję, kad jų autoriai yra reklamos specialistai.

Tokie neprofesionalūs vaizdo įrašai, sulaukę teigiamų komentarų, skatina kolekcionierius rinkti korteles ir filmuoti jų išpakavimo vaizdo įrašus. Kaip ir dauguma žmonių, kurie, pavyzdžiui, kavos reklamoje pasąmoningai ieško žiovaujančio žmogaus portreto, taip ir kolekcionieriai, kortelių išpakavimo įrašuose nori išvysti jiems taip trūkstamos kortos išvyniojimą ar atpažinti džiaugsmą naują kortelę radusio kolegos veide. Empatiją kolekcionieriai kuria apgalvodami – rečiausios kortelės parodomos pačioje vaizdo įrašo pabaigoje. Beje, tokie žaidimo kortelių išpakavimo vaizdo įrašai sulaukia nemažai gerbėjų laiškų, kuriuos kolekcionieriai vėliau taip pat nufilmuoja – iš jų kuriami laiškų atplėšimo vaizdo įrašai.

Įvairių kortelių ar daiktų išpakavimo vaizdo įrašai tapo populiarūs ne tik namų gamybos vaizdo įrašuose, bet ir kuriant mobiliųjų programėlių dizainą. Būtent todėl išpakavimo ar kito panašaus ritualo pritaikymas prekės ženklui – galingas šiuolaikinės rinkodaros įrankis. Jį galime palyginti su verslo patarėjo, prekės ženklų teorijos ir praktikos žinovo Martino Lindstromo knygoje „Buyology“ pasakyta fraze: Tas specifinis būdas, kuriuo mes valgome „Oreo“ sausainį padalindami jį į dvi dalis arba bulvytes tik tuomet, kai pabaigiame mėsainį – tėra ritualas sukurtas pardavimams didinti“.