Emoji – laisvė išraiškai ar įrašų šiukšlės?

2018 m. balandžio 11 d. - Giedrė Striogaitė

Kasdieniai mūsų įpročiai akimirksniu pasikeitė atsiradus asmeniniams kompiuteriams ir mobiliesiems telefonams. Nors kažkada, norint susisiekti su draugais, atrodė natūralu paskambinti laidiniu telefonu ar nusiųsti laišką. Šiandien įprasta bet kuriuo paros metu spustelėti „Messenger“ aplikaciją ir akimirksniu – vos keliais žodžiais pranešti naujienas reikiamiems žmonėms.

2011 metais „Apple“ pristatė revoliuciją žmonių bendravime sukėlusius jaustukus, visiems geriau žinomus „emoji“ pavadinimu. Spalvotos piktogramos palengvina bendravimo išraišką bei įprasmina žodžius emocijomis. Kiekvieną dieną „Facebook“ programėlėje yra išsiunčiama apie 60 bilijonų „emoji“.

Laikui bėgant, šių jaustukų vis daugėjo – atsirado ne tik nauji „emoji“ veideliai, bet ir kitų rūšių paveikslėliai – gėlės, saulė, banginis, bėgikas ir t.t. Statistikos duomenimis, net 92 proc. žmonių, bendraudami online, naudoja šiuos jaustukus. Tuo suskubo pasinaudoti žinomų prekės ženklų rinkodaros specialistai, todėl vis dažniau socialinėje erdvėje pastebimi įrašai, mirgantys įvairiomis spalvomis bei šiais jaustukais. Bet ar tikrai žinome ir suprantame tikrąją jų kalbą?

Verslas personalizuoja savo paslaugas

Žmonės perka iš žmonių, o ne iš verslo. Todėl kiekvienam svarbu būti suprastam, išgirstam ir priimtam. Išpopuliarėjus internetinei prekybai, verslas taip pat peržengė į kitą lygmenį – gyvą bendravimą realiose parduotuvėse pakeitė socialiniai tinklai. „Emoji“  yra puiki pagalba ne tik personalizuoti savo verslą, bet ir dar greičiau pasiekti tikslinę auditoriją. Pastebima, kad įrašai, kuriuose jaustukai naudojami saikingai, sulaukia daugiau susidomėjimo bei komentarų. Praėjusiais metais populiariausi ir dažniausiai naudojami „emoji“ buvo su ašaromis besijuokiantis veidukas, bučinio „emoji“ ir širdučių akių jaustukai.

Socialinėse platformose egzistuoja nemažai apribojimų, todėl kartais tenka paaukoti dalį norimo teksto ar paslaugų aprašymo ir jį sutrumpinti. Jaustukai yra puikus būdas ne tik papildyti norimą šūkį ar žinutę, bet ir sustiprinti jį emocine prasme, peržengti galiojančius kalbos barjerus. „Emoji“ – tai galimybė padidinti savo prekės ženklo žinomumą ir atpažįstamumą, o svarbiausia – įtikinti auditoriją, kad įmonė ne tik klauso, bet ir rūpinasi. Šioje situacijoje kyla tik vienas, tačiau svarbus klausimas – kaip nepaversti savo įrašo vartotoją klaidinančių „emoji“ kratiniu?

Mažiau ir tiksliau = daugiau

Viena iš didžiausių klaidų, kurias daro rinkodaros ir komunikacijos specialistai – netinkamose situacijose naudojami „emoji“. Siekdami savo kuriamo turinio neapkrauti nereikalinga informacija, svarbu žinoti, kokios yra „emoji“ reikšmės ir prasmės bei tikslingai jas panaudoti kontekste. Kai kurie jaustukai gali būti suprasti dviprasmiškai, todėl skirtingose platformose jie būna ir skirtingai atvaizduojami.

Norint išvengti nesusikalbėjimo socialinėje erdvėje, prieš keliant įrašus, pasitikrinti jaustukų reikšmes galima „Emojipedia“ puslapyje. Įsitikinę, kad teisingai suprantate jo reikšmę, svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, ar naudojamas „emoji“ sutampa su prekės ženklo komunikacijos tonu. Taip pat stenkitės neapkrauti savo tekstų vien jaustukais, nes žodžių jie nepakeis, tačiau papildyti ir lengviau suprasti informaciją – tikrai padės.

Nors socialinė medija tapo neatskiriama žiniasklaidos dalimi, tačiau ji ir toliau turi išlikti įdomi, įtraukianti ir atspindinti kiekvieno – tiek vartotojo, tiek prekės ženklo, vertybes. Šiandien „emoji“ – veiksmingos rinkodaros strategijos dalis, todėl nepraleiskite progos pasinaudoti tuo, o liepos 17-ąją atšvęsti Pasaulinę „emoji“ dieną.